Пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел е новият световен шампион във Формула 1. Германецът спечели последното за сезона състезание на пистата "Яс Марина" в Абу Даби. Фетел, който се превърна и в най-младия първенец, поведе колоната без никаква грешка до самия край на надпреварата.
Основният фаворит за титлата и лидер в класирането при пилотите преди началото на състезанието - Фернандо Алонсо, завърши едва седми. Може би ранното влизане на испанеца в бокса му коства по-предно класиране и третата световна титла във Формула 1.
Другият претендент за първото място - Марк Уебър, също се провали. Пилотът на Ред Бул завърши на осма позиция. Втори пък се нареди Люис Хамилтън. Британецът "диша" във врата на Фетел по време на цялото състезание. Но така и не успя да достигне до удобен момент, в който да атакува първото място. Световният шампион за 2009 Дженсън Бътън с Макларън финишира трети.
Ред Бул пък постигнаха двойна победа след първото място и при конструкторите.
"Ако трябва да бъда честен не знаех нищо. Чудех се какво става, защото през последните 10 обиколки моят състезателен инженер бе доста нервен. Постоянно ми даваше съвети как да запазя колата в добро състояние до финала.
Предполагах, че сме в добра позиция, но не знаех точно какво става зад мен. Просто се бях фокусирал върху моето представяне, само това ме интересуваше. Изведнъж в един момент по радиото ми изкрещяха, че сме световни шампиони", обяси Фетел.
"В момента съм безмълвен, не знам какво да кажа. Чувствам се невероятно. Снощи когато си легнах си мислех различни варианти, какво може да се случи. Сега съм повече от щастлив", каза новият световен шампион.
Испанецът Фернандо Алонсо, който бе основен фаворит за титлата защити решението на Ферари за ранното спиране в бокса, което в крайна сметка се оказа пагубно за испанеца.
"След състезанието е лесно да се говори и да се коментира. Ако не бяхме направили стопа в този момент рискувахме в края да загубим позиции спрямо Уебър. Петров и Розберг обаче изкочиха пред нас и бе много трудно да ги изпреваря", разказа Алонсо.
Der Fuhrer
на 15.11.2010 в 23:56:41 #82Силно се надявам догодина моя човек да се върне, че да има поне един аристократ и пияница на пистата ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Не съм чул Еди Ървайн да възнамерява да се връща на пистата
Der Fuhrer
на 15.11.2010 в 23:54:21 #81Официално - След смяната на гумите Уебър в 3 поредни обиколки дава времена средно с 0.8 сек по-добри от тези на Алонсо . Затова от Ферари са решили да вкарат Алонсо веднага в бокса , за да не излезе след смяната на гумите зад Уебър
neznae6t
на 15.11.2010 в 13:23:47 #80Фюрер, добър анализ! А иначе, случи се все пак логичното. Макар с неподходящия според мен пилот. Все пак Ред Бул размазаха конкуренцията, така да се каже.
steiner
на 15.11.2010 в 03:04:28 #79В този ред на мисли Алонсо , в най-малка степен от тримата претенденти заслужаваше да стане шампион . Не че Уебър се представи по-различно . НО Алонсо и Ферари просто бяха длъжни да рискуват повече . майн Фюрер,това обяснение е напълно точно и достатъчно.
Daniel
на 15.11.2010 в 01:36:54 #78МДААААААААААААААААААаа, гнусния испанец да го духа! Вермахт показа свойта сила! Негъра и той кара великия McLarren добре, както и Бътън .. Жалко, че имаме нов шампион, но то какъв!!! След 7г. се надявам Шумахер да му ближе стелките!! БРАВОС И
Chelsea_Fan
на 14.11.2010 в 22:27:07 #77Айде за всички,които подкрепят Фетел
Der Fuhrer
на 14.11.2010 в 21:05:37 #76Матео , Ферари просто трябваше да направят избор и сгрешиха . Пак казвам , кой би предположил че Алонсо няма да може да се справи с Петров . За тях борбата беше с Уебър , който след смяната на гуми започна да се движи с по-добро темпо от Бътън . Което на пръв поглед означаваше , че преднината на Алонсо ще бъде стопена и след неговия пит той ще излезе зад Уебър . Затова избързаха . Едвали някой в падока може да предвиди какво ще стане след 30 обиколки . Ферари имаха ограничено време за решение и може би сгрешиха . Същите грешки правеха и Ред Бул миналата година . И това костваше титлата на Фетел . Иначе се присъединявам към немо - добър сезон на Алонсо . Може би най-добрия откакто е във Формула 1 . Колкото до другия сезон ... ще поживеем , ше видим . Аз лично си пожелавам борба за титлата между Фетел , Алонсо и Шумахер . Без да подценявам останалите пилоти разбира се . немо - винаги съм казвал , че в края на сезона всеки почава това което най-много заслужава . никога не съм имал нещо против Кими ... по скоро влизах в тона на една определна групичка съфорумци , според които едвали не слуховете за неговото идване във Ферари са причина за оттеглянето на Михаел . Но му липсва онази частица спортен хъс който прави големите пилоти - големи шампиони .
mateo
на 14.11.2010 в 20:59:30 #75наздраве на печелившите кво да правя и аз ще пийна някоя
немо
на 14.11.2010 в 20:40:17 #74Матейка,незлоблива закачка от моя страна Алонсо направи много силен сезон,на черното бяло не може да се каже Фюрер,поздравления Фетел направи това,за което на Кими в Макларън не му достигна малко късмет Щото знам колко харесваш Кими Иначе освен за Мика и Кими.....до момента не съм се радвал за новия СШ така...
mateo
на 14.11.2010 в 20:29:35 #73мястото на Розберг показва достатъчно състезанието на Алонсо беше именно с Розберг/пилотът най-близо с вече направен пит, застрашаващ 4то-то място/, имаше достатъчния ресурс да остане на пистата докато му стигне да направи пит и да излезе пред него Уебър си беше заминал още след КВЛ , за да се пазят от него във Ферари .. когато влезеш в бокса в 13 обиколка е ясно , че състезанието приключва - какво ще спечели Нандо от това че ще излезе пред Уебър но зад 2 болида минали през бокса , това само стратезите във Ферари могат да кажат иначе Фюрер, така е , заплю си Себастиан още с появяването му във Ф1 и е нормално сега да си щастлив , аз също съм отчитал винаги това че момчето има много бързина, която започна да осребрява по принцип не искам да влизам в никакви конспиративни възможни ... бих предпочел да се изразя така - при положение че Ферари загубиха титла по този начин днес , това ми дава ясен знак, че в следващите сезони ще са неизменно в борба за короните ......
tosho
на 14.11.2010 в 19:58:48 #72Ауу тази дрисня Фетел станал шампион. Формулата пропада шсе повече
Stefano
на 14.11.2010 в 19:51:15 #71За Алонсо и Ферари това е наказанието на Съдбата! 1. Предателството на Алонсо спрямо Рено и в крайна сметка точно Реното на Петров го спря към титлата! 2. Победата в Германия, която му подари Маса и точно германец му взе титлата от ръцете! 3. На Ферари отново заради размените места в Германия Съдбата им отне и 2-рото място при конструкторите!
Der Fuhrer
на 14.11.2010 в 19:40:26 #70Едва ли има по-щастлив човек във форума от мен . Горд съм , че още през 2006 г. на Гран При на Турция предсказах , че следващата голяма звезда във Формула 1 ще се казва Себастиан Фетел . Съответно отнесох доста подигравки . Матео , тук ще се наложи да ме подкрепиш Гледам , че Фетел вече си спечели доста противници , а има все още само една титла . Специално за тях ... Добре дошли в Ерата на Фетел . За състезанието ... ранния стоп на Уебър беше съвсем закономерен . Незнам защо някой търси под вола теле и обвинява Ред Бул , че са го жертвали . За да спечели титлата Уебър трябваше да победи на първо място Алонсо . За обиколките до стопа стана ясно , че това няма как да се получи на пистата . Затова и неговия състезателен инженер рискува да промени стратегията му в движение . Не се получи . НО не се получи и опита на Ферари , Маса да мине пред Уебър при смяната на гумите . Така от Ферари трябваше да избират с кого да се бори Алонсо . И те заложиха на по-сигурния вариант , да го оставят пред Уебър. Така Алонсо се нуждаеше просто да завърши на 4-та позиция . Място което го правеше световен шампион . Едвали някой , в това число и аз е вярвал , че половин състезание Алонсо няма да може да изпревари Петров . Всъщност ... аз и не видях реален опит за атака . До края той чакаше просто руснака да сгреши ... или някой от пилотите преди него да получи повреда . В този ред на мисли Алонсо , в най-малка степен от тримата претенденти заслужаваше да стане шампион . Не че Уебър се представи по-различно . НО Алонсо и Ферари просто бяха длъжни да рискуват повече .
mateo
на 14.11.2010 в 19:20:06 #69факт е , че дори с полу-разпаднали се гуми Алонсо можеше да седи със сносно темпо доста повече от ... 13 обиколки - 5 от тях направени зад СК нищо не подсказваше , че има какъвто и да е проблем при Алонсо за да бъде викан рано, поддържаше темпото на Бътън ... нещо повече от достатъно към онзи момент как точно се смятат стратегиите и каква е идеята за решенията не е ясно , ама да зарежеш сигурно стабилно темпо от 4та позиция и да се набиеш зад вече сменилия гуми Петров около 10 място си е хара-кири както ида се погледне доволен съм от сезона , и съм сигурен, че Алонсо ще има шанса да се бори за още много шампионати п.п Немо, е има разочарование разбира се , нормално е ама чак толкова "болезнования" едва ли ... спорта си е спорт , този сезон имах достатъчно поводи за радост , надявам се догодина още повече
ee3
на 14.11.2010 в 19:04:52 #68Фен съм на ферари по принцип ме е яд за Алонсо но нека бъдем честни Ред Бул бяха в форма през целия сезон и напълно си заслужиха шампионската титла. Вебър според мен има повече качества от Фетел (за сега) но понякога като чили заспива. И алонсо е такъв просто заспиват. Руския нещастник трябваше да го отвеят още на 1-вата обиколка зад него тогава нещата щяха да са различни. Но както и да е Фетел е трябвало да стане шампион станал е .. честито на неговите фенове. И догодина дано Ферари изкарат по добра кола!
sasho_dikov
на 14.11.2010 в 19:01:39 #67Алфонсьо
Racing fan
на 14.11.2010 в 18:53:54 #66Така си и мислех,но по време на състезанието на няколко пъти изписаха,че не ги е сменял и се зачудих какво става
Chelsea_1
на 14.11.2010 в 18:53:24 #65Алонсо трябваше да влзе в бокса още първите обиколки когато дойде колата за сигорност, както направи Петров и другите.Така щеше да си гарантира 4 място и можеше и 3.
Chelsea_1
на 14.11.2010 в 18:48:37 #64Смени ги още като излезе Кола за Сигорност.
Chelsea_1
на 14.11.2010 в 18:48:09 #63Пълна доминация на Ред Бул тоя сезон.Много оспорван шампион и изравнени сили с тея точкови системи 3 отбора се бореха за титлата при конструкторите и за пилотите 6