Програмата за изпитанията през 2014 г. ще е една от точките, които ще бъдат обсъждани на срещата между шефовете на отборите този уикенд в Барселона (Исп). Основният въпрос е кога и къде трябва да бъдат проведени предсезонните тестове догодина, имайки предвид огромната промяна в правилника с навлизането на V6 турбо двигателите.
"Трябва да сме много предпазливи, ако решим да върнем тестовете на писта - предупреди изп. директор на Макларн-Джонатан Нийл. - Това би натоварило определен сектор от бизнеса. Провеждането на допълнителни 9 или 12 тестови дни най-вероятно би означавало възстановяването на тест-екипите, а това ще е в разрез с всичките ни усилия за намаляване на разходите във Формула 1."
Заради фигуриращите 19-20 състезания в календара Нийл се опасява, че екипите ще изпитат пренатоварване, ако им се наложи да се занимават и с тестове през сезона. Спортът се отказа от поддържането на отделни тестови екипи още през 2009 г., когато се предприеха действия за свиване на бюджетите.
Миналата година през май имаше допълнителен тест на пистата "Муджело" в Италия, но след него отборите решиха, че не изпитват необходимост, и се съгласиха през 2013-а да има само зимни тестови сесии.
Нийл вярва, че през последните години се е доказало, че няма нужда от тестове по време на сезона.
"След като се отдалечихме от това и започнахме да разчитаме на симулации, съоръжения и модели, не съм забелязал Формула 1 да е станала по-ненадеждна, даже напротив - сигурността продължава да се подобрява."
Тази седмица каталунската столица ще бъде домакин и на 5-ия кръг от тазгодишния световен шампион, който се открива със свободните тренировки днес. По традиция квалификацията за място на старта е утре, а състезанието - в неделя.
Елитът не иска сезонни тестове
Източник: Ройтерс
БЕЗ РЕЗЕРВИ
Още по темата
Водещи
Бизнес
Истории