Босът на Формула 1 - Бърни Екълстоун най-после взе отношение по темата "Ауди във Формула 1".

Бърни заяви, че би приветствал влизане на компанията в надпреварата, но се притеснява, че Ауди може да се сблъска със затруднения, каквито изпитва Хонда в момента.

За евентуално присъединяване на автомобилния производител към спорта се заговори отново в началото на годината. Слуховете се засилиха особено след сътресенията в ръководството на Фолксваген Груп и подадената от председателя на боррда Фердинанд Пийх оставка.

„Би било чудесно който и да е от тези производители да влезе (в F1), би било супер. Но е трудно да влязат при настоящите правила и да се състезават срещу съперници, които вече са изкарали четири или пет години със съответните двигатели. Ще им отнеме две-три години да настигнат съперниците", обясни Екълстоун.

84-годишният англичанин, който управлява търговските права на Формула 1, посочи за пример Хонда: „Проблемът е ситуацията с агрегатите. Според мен в Хонда не са мислели, че ще имат грижи. Казах им, че ще се появят...".

Междувременно бе съобщено, че Екълстоун ще обедини сили с президента на ФИА Жан Тод в опит да прокара промени в правилата за Гран при. Утре ще се състои среща на Стратегическата група на Формула 1, от която се очакват интересни решения. Бърни и Тод се срещат на вечеря днес, за да обсъдят позициите си.

„Ако Жан е доволен (от предложенията), няма да има никакъв проблем. Не е нужно да говорим с когото и да е другиго. Проблемът е тази демокрация в спорта. В нашия случай той е дори още по-лош, тъй като има състезание на едни хора срещу други. Очевидно няма да направиш нещо, с което да улесниш друг да те победи, така че всичко е много трудно. Но ще говоря с Жан и ще видим какво ще стане", заяви Бърни.

На утрешната среща трябва да се гласува предложението за използване на пета задвижваща система през този сезон. По време на уикенда за Гран при на Испания се говореше, че то вероятно ще бъде отхвърлено.

Може обаче да се приеме забрана на тестовете в аеродинамични тунели. Смята се, че това ще спести на отборите поне по 15-20 милиона долара годишно. Малките екипи в F1 пък са внесли предложение за ревизиране структурата за плащане на задвижващи системи на производителите. Възможно е отново да се обсъжда нова схема за разпределение на приходите в спорта. Ще се дискутират и технически промени.