Пилотът Дженсън Бътън на Макларън смята, че всеки пилот, който ще сменя отбора през 2014, ще се окаже в неравностойно положение. След сезон 2013 Формула 1 ще премине към 1.6-литрови турбо двигатели. Въпреки че не е обявено официално, се очаква Макларън да запазят Дженсън Бътън и през 2014.

"Ако всичко се развие по план, ще продължа да работя със същата група инженери - хора, с които ще съм работил вече четири години. Така че с влизането в нова категория, каквото всъщност са новите правила, през 2014 ще сме същия екип, а това са хора, с които се разбирам, познаваме се взаимно и знаем как работим. Това ще ни е от голяма помощ, когато всичко се промени.

Вълнувам се за сезон 2014 и съм сигурен, че ще има разлика, ако разбираш какво правиш, а не си слагаш просто каската на главата. Важно е да знаеш какво се случва преди този момент", обяснява Бътън, цитиран от Formula1.bg.

Британецът смята, че да се аклиматизираш към нов отбор и едновременно с това да трябва да се справяш с големите технически промени, предвидени за 2014, ще бъде сложно както за отбора, така и за пилота.

"Ще се окаже трудно, ако някой отбор вземе нов пилот през 2014, защото ще трябва тепърва да се търси правилната посока. Докато, ако си работил с екипа дълго време, знаеш какво трябва да се извлече още от колата и кое как работи.

КЕРС ще е от изключително значение по отношение на мощността, защото ще запълва дупките във въртящия момент. Колкото до инженерството, предстои да се свърши огромно количество работа и ще е важно пилотите и инженерите да се разбират взаимно", според Бътън. Пилотът отхвърли и ипредположението, че новите двигатели ще се отразят негативно на зрителския интерес.

"Казваме как двигателят ще е малък и скучен, а звукът скапан... Състезанията през 80-те са били доста забавни без да са имали V10 и V12 двигатели, така че надпреварата ще продължи да е страхотна", казва още Бътън..