Фернандо Алонсо (Макларън) спечели надпреварата за Гран при на "Европа" във водния хаос на пистата "Нюрбургринг".
В последните осем обиколки заваля дъжд и това накара пилотите да минат през бокса за смяна на гуми.
Към този момент Маса (Ферари) водеше колоната, а Алонсо бе втори. Световният шампион смени гуми и му бе направена корекция на предните крила, но излезе след Маса. Две обиколки поред Маса не позволяваше на Алонсо да го изпревари, но си личеше, че макларънът е по-бърз и рокадата на лидерската позиция е просто въпрос на време.
Първи старт
Стартът за Гран При на Европа на пистата "Нюрбургринг" бе повече от уникален. Кими Райконен (ферари) бе атакуван от Фернандо Алонсо (Макларън) - тръгна от втора позиция, а Фелипе Маса (Ферари) притисна световния шампион. В първия завой Маса едва не изпусна Алонсо, след като Кими не се движеше по най-добрата траектория, но все пак двете ферарита поведоха колоната. Люис Хамилтън (Макларън), който тръгна от десета позиция, успя да си проправи път още в самото начало. Пилотите на БМВ Роберт Кубица и Ник Хайдфелд се удариха, но успяха да продължат. В суматохата Хамилтън успя да стигне до четвъртата позиция.
В следващия завой Дейвид Култард бе първият, който отпада за момента. В тези минути на пистата се изля много обилен дъжд. Всички пилоти се запътиха към бокса, а Райконен се опита да влезе в алеята на бокса, но се подхлъзна и трябваше да направи още една допълнителна обиколка с много малка скорост, защото започна надпреварата с гуми с твърда смес. След първия завой проблеми имаха куп пилоти, сред които бяха Бътън, Хамилтън, Лиуци, Розберг, Сутил, Спийд. Хамилтън успя да се върне в надпреварата, защото двигателят му не угасна и с кран бе изкаран отново на пистата.
При така възникналите обстоятелства най-добре в суматохата се ориентира дебютантът в тима на Спайкър Маркус Винкелхок, който още от самото начало заложи на гуми за дъжд и бе доста стабилен на трасето. С този премерен ход той поведе колоната, а след него се наредиха Маса и Алонсо.
В четвъртата обиколка състезанието бе временно прекратено.
Надпреварата бе рестартирана, а пилотите започнаха в реда, в който бяха при прекъсването на състезанието.
Втори старт
На пистата изгря слънце и всички очакваха състезанието да бъде рестартирано с Кола за сигурност. В този момент Хамилтън получи шанс от комисарите и завъртя една обиколка пред автомобила за сигурност, тъй като бе загубил тур при разбъркването. Люис мина през бокса, презареди, а от тима му заложиха на нова стратегия, след като се очакваше, че следващите 30 минути няма да има дъжд.
След подновяването на старта Фелипе Маса и Фернандо Алонсо се залепиха зад Винкелхок, който се държа няколко завоя, но след това започна да губи позиции. В това време пък Хейки Ковалайнен и Кими Райконен демонстрираха истинска битка. Двамата сънародници се бореха много чисто за седмата позиция, но пилотът на Рено бе по-бърз и успя да защити мястото си. Маркус Винкелхок обаче получи повреда и напусна надпреварата 14 обиколки след старта.
В този момент Алонсо се движеше между Маса и Райконен, а Ковалайнен води борба с Алекс Вурц (Уилямс) за петата позиция. Ник Хайдфелд пък извади Ралф Шумахер от надпреварата, след като искаше да го атакува от вътрешната страна и го закачи. 32 обиколки преди края Алонсо успя да се откъсне от Райконен и бе отворил разлика от 1,9 секунди, докато Маса водеше убедително.
Хамилтън правеше в този момент най-бързи обиколки и бе настигнал Ярно Трули в борбата за 13-та позиция. 25 обиколки преди финала Райконен получи механичен проблем и отпадна. Марк Уебър вече заемаше третата позиция. Алонсо влезе за последно презареждане 23 обиколки преди края. Маса влезе в боксовете в следващата обиколка и запази лидерството си.
Осем обиколки преди финала заваля дъжд и Маса и Алонсо влязоха за смяна на гумите. Интересно е да се отбележи, че по това време на едната част от пистата валеше, а другата бе суха. Алонсо се движеше след Маса на около секунда. Фернандо изпревари Маса в шестия завой, пет обиколки преди финала, но между двамата се получи контакт.
Предната лява гума на Алонсо докосна болида на Маса и се видя пушек. Все пак испанецът поведе и до края натрупа преднина пред бразилеца.
Марк Уебър финишира трети, като това е втори подиум в историята на екипа на Ред Бул.
Класиране на пилотите в Гран при на Европа
1. Фернандо Алонсо (Макларън) 2:06.26.358 часа
2. Фелипе Маса (Ферари) +8,1 секунди
3. Марк Уебър (Ред Бул) +65,6
4. Александър Вурц (Уилямс) +65,9
5. Дейвид Култард (Ред Бул) +73,6
6. Ник Хайдфелд (БМВ) +80,2
7. Роберт Кубица (БМВ) +82,4
8. Хейки Ковалайнен (Рено) +1 обиколка
9. Люис Хамилтън (Макларън) +1 обиколка
10. Джанкарло Физикела (Рено) +1 обиколка
11. Рубенс Барикело (Хонда) +1 обиколка
12. Антъни Дейвидсън (Супер Агури) +1 обиколка
13. Ярно Трули (Тойота) +1 обиколка
14. Кими Райконен (Ферари) отпаднал (34)
15. Такума Сато (Супер Агури) отпаднал (19)
16. Ралф Шумахер (Тойота) отпаднал (18)
17. Маркус Винкелхок (Спайкър) отпаднал (13)
18. Дженсън Бътън (Хонда) отпаднал (2)
19. Адриан Сутил (Спайкър) отпаднал (2)
20. Нико Розберг (Уилямс) отпаднал(2)
21. Скот Спийд (Торо Росо) отпаднал (2)
22. Витантонио Лиуци (Торо Росо) отпаднал (2)
Класиране при пилотите
1. Люис Хамилтън (Макларън) 70 точки
2. Фернандо Алонсо (Макларън) 68
3. Фелипе Маса (Ферари) 59
4. Кими Райконен (Ферари) 52
5. Ник Хайдфелд (БМВ) 36
6. Роберт Кубица (БМВ) 24
7. Джанкарло Физикела (Рено) 17
8. Хейки Ковалайнен (Рено) 15
9. Александер Вурц (Уилямс) 13
10. Дейвид Култард (Ред Бул) 8
11. Марк Уебър (Ред Бул) 8
12. Ярно Трули (Тойота) 7
13. Нико Розберг (Уилямс) 5
14. Такума Сато (Супер Агури) 4
15. Ралф Шумахер (Тойота) 2
16. Себастиан Фетел (БМВ) 1
17. Дженсън Бътън (Хонда) 1
Класиране при конструкторите
1. Макларън 138 точки
2. Ферари 111
3. БМВ 61
4. Рено 32
5. Уилямс 18
6. Ред Бул 16
7. Тойота 9
8. Супер Агури 4
9. Хонда 1
Astika
на 02.08.2007 в 14:31:14 #362mateo за гп на китай 2006 пак исках да те питам каква роля изигра фисикела там как ще коментираш що накрая пусна алонсо и още един въпрос алонсо с кофти гуми що не беше на ниво ами губеше по 3 секунди на обиколка и последно искам да ти предложа да не се заяждаме за това кой бил по добър на дъжд когато колата ти е добре настроена си и добър и шумахер и сена и алонсо са много добри на дъжд имали са и добри и не чак толкова добри състезания но явно преобладават добрите. Освен това не сравнявай шумахер с алонсо все още недей сравнявай го със сена може и скоро да го настигне по титли ама само с това по победи и най вече първи позиции на старта е много далече и от двамата. И като говориш за каризма сена е имал добре, в шумахер също има нещо уникално ама в горкия алонсо нищо каризматично няма но според мен има много голям късмет пича и това е освен че е и добър пилот бих казал най добрия в момента
Astika
на 01.08.2007 в 23:43:30 #361проблема му беше че влезна 1 стоп повече от предвиденото в който го задържаха 25 сек вместо обичайните 7-8. доколкото си спомнйам влезе два пъти в бокса като шуми и физико
mateo
на 31.07.2007 в 18:49:30 #360и впрочем го задържаха в бокса 25сек. защото същия механик, който случайно или не недозави болта в Унгария, се забави прекалено много, достатъчно за да може Фернандо да загуби състезанието. след повторилия се инцидент със същия механик той беше уволнен.
mateo
на 31.07.2007 в 18:11:08 #359Astika, преди да започнеш с обвиненията айде си припомни Гран При на Китай миналата година. не съм казал че грешния избор на гуми е техническия проблем на Алонсо. проблема му беше че влезна 1 стоп повече от предвиденото в който го задържаха 25 сек вместо обичайните 7-8. тези неща визирам като казвам че е имал механични проблеми които го лишиха от победата в Китай
Astika
на 30.07.2007 в 18:20:40 #358абе матео стига си се излагал каквои механични проблеми е имал в китай новите предни гуми механичен проблем ли са
CrossFire
на 29.07.2007 в 20:18:38 #357Абе я пак вижте колко пъти отпадна Михаел през 2006-та нещо май пак почнахте с избирателните спомени, а това с механика е нормално и не се приема като повреда, той е в отбора, неговата грешка се заплаща и от отбора и от пилота, но не съм го назначавал аз там, докато техниката си е техника, там където има техника има и повреди, това с механика няма как да е оправдание, говорим за качествата на болида.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
CrossFire
на 29.07.2007 в 20:13:33 #356Хахахахаха, матейка сериозно е прекалила с медикаментите, предполагам тежка бременност??? Като фен на клошар като галфонсич това е нормално за теб, и можеш да спреш да ме убеждаваш в лъжите си, по-добре се обърни към психиатър защото за психо като теб това е точният специалист, чакам 80-тата победа на галфонсич, дотогава ще го нареждам като прасе и некадърник, а това ще са дъъъълги години предвид факта че има за сега мижавите 18, свиквай с това.
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
mateo
на 29.07.2007 в 19:52:48 #355CaizerSozi, 2006г Алонсо имаше 2 отпадания поради технически причини. На Монца му изгърмя двигателя а в Унгария му се откачи гумата. в Китай също имаше механични проблеми които го лишиха от победа. ФИА също ощети отбора му, но той пак победи онова патенце, което отпадна само веднъж в Яп
mateo
на 29.07.2007 в 19:45:27 #354това е много добър цитат казващ достатъчно "Няма да забравя как специалисти като Питър Уиндзор още миналата година на Австралия нарекоха Фернандо цар на ниските температури. ГП на Европа потвърди отново това. Просто има нещо в техниката на Алонсо, което предразполага към това. Неговата агресивност струи и от образите, които всички ние сме виждали как той загрява нечовешки гумите преди старт. След като дъждът стана отново факт, всички разбира се отново се забързаха към боксовете („забързани” е странно употребена дума за болид със сухи гуми на мокро, но все пак...). На излизане на практика позициите в самото чело се запазиха, което ни предостави един меко казано запомнящ се, възхитителен двубой между Фернандо и Фелипе! Аз лично няма да забравя агресивността на Алонсо, който отчаяно търси и дори прави места на изпреварване (много подобно на Гран при на Франция преди няколко седмици). Страхотно беше, когато той и червеното Ферари се наредиха успоредно на старт-финалната права и Алонсо опита да мине от външната страна на първия завой. И колко по-възхитително от тогава, когато Фернандо отново направи една видимо невъзможна (но всъщност много добре преценена) маневра след като отвори широко завой номер 5, където бе от външната страна на Фелипе. Това го постави от вътрешната страна за следващата крива и двамата пилоти бяха толкова близко, че се докоснаха. Наистина станахме свидетели на феноменален двубой между двама топ състезатели, което отново възроди толкова видимо човешкия елемент в спорта." http://bgformula1.com/?page=news1&id=2616
mateo
на 29.07.2007 в 19:38:41 #353а за клипчето доста е Макларънско и е яко. а щом Мика и Фернандо присъстват няма как да не ми е сред любимите
а иначе Astika, ти хубаво си си взел автограф от Мика ама ти да видиш Кроската.
всъщност обществена тайна е че неговата фирма в която той, Роман Абрамович и Лука Ди Монтеджемоло имат равен по брой акции е мениджър на Шумито.
Вили Вебер е пряк подчинен на Кроската и черпи свежи идеи за бизнес от самия Кроска
начи грубо казано наш Кроска плаща заплата на Шумахер.
Кроска, баце кво става как е бизнеса развива ли се
абе дочух че си правил здрав купон с арабски шейхове на вилата ти с 89 стаи, те сигурно такова нещо не са виждали.
злите езици говорят че другата седмица си на яхтата на Абрамович - ще подписвате договор за милиард и половина.
а Кроска абе извинявай че питам ама отказа ли се да купуваш "Шел" ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
mateo
на 29.07.2007 в 19:28:13 #352Astika, числата са ясни в случая. 15% увеличение на зрителския интерес в Германия след като се е отказал многократния звучи доста смущаващо за него. а като сложим че в Германия май гледат към 10млн 1,5млн само за година растеж при това без техния човек направо не е за вярване. казваш антифенове имал и в родината си....ама много и там ще да са нещо... изобщо навсякъде по света Ф1 чупи рекорд след рекорд по гледаемост без да има многократен паток на пистата извод - ми не му се кефи никой
CrossFire
на 29.07.2007 в 18:36:24 #351Ха ха ха ха, през 2006-та точно двигателя на Ферари спаси галфонсича миризлив, иначе окапваше отвсякъде, казах че през 2005-та Ферари празнуваха 5-те поредни титли и никакви ги нямаше, малко почивка не е зле, особено след като никой друг няма толкова много поредни титли.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
Astika
на 27.07.2007 в 22:42:59 #350матео http://www.youtube.com/watch?v=5crophvtcBo Алонсо винаги е пръв Плези се много яко клипче мика е най добрия от тримата в клипа де освен това много готин човек срешнах го на едно парти на мерцедес в хокенхайм пихме по една кайпириня полафихме малко и даже снимка си направих с него ех малко се похвалих ама клипчето ми навя спомени за минали времена
Astika
на 27.07.2007 в 22:30:50 #349матео не знам колко го харесват германците, но тази година състезанието в Германия е по-гледано с цели 15% от миналогодишното. аз вече обясних на какво се дължи според мене ама за тебе ще спомена още веднъж антифенове има и в германия и сега просто са започнали най накрая и те да гледат формула 1 след 15 години 15 процента хм много малко антифенове бре я дай числа да ги сметнем
mateo
на 27.07.2007 в 18:29:21 #348и отново за патицата... тръгна си пребит(от Алонсо) унизен и изгонен(от Ферари) и избягал(от Кими) а даже и никой няма желание да го гледа дори в собствената му родина. предпочитат да гледат победите на Алонсо и да му се наслаждават.
mateo
на 27.07.2007 в 18:07:18 #347http://www.youtube.com/watch?v=5crophvtcBo Алонсо винаги е пръв![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_razz.gif?_=1446728989)
mateo
на 27.07.2007 в 18:02:10 #346относно Алонсо той е доста недолюбван напълно разбираемо от Фераристите най вече. щото дал ие в Рено дали Макларън все ги пляска червените. и май доста дълго ще е така...
mateo
на 27.07.2007 в 18:00:08 #345не знам колко го харесват германците, но тази година състезанието в Германия е по-гледано с цели 15% от миналогодишното. това е парадокс, чисто унижение за многократния. и не знам дали има подобен друг прецедент в който и да е спорт, да се оттегли уж тоя по по най дето е и във Ф1 започва ренесанс. при все че патицата грозновата е пляскана жестоко последните 2 сезона...
mateo
на 27.07.2007 в 17:56:13 #344Astika, както винаги за теб Шуми е не просто Божестео, той е най голямото сред тях. той нито е бил побеждаван нито е правил мръсни номера, нито е излитал от пистата нито грешки е правил, даже е действащ СШ според теб. реалността е друга обаче. пилотът имал щастието да кара най-дълго време най-добрия болид, с договори и клаузи, съотборниците му да са му лакеи и нищо повече. пилот избягал недостойно при първата възможност да кара с ДОБЪР пилот с равен статут... провери как го е пляскал Пикет като бяха съотборници с грозния паток... за титлите му от 94, 95 са факт най вече и предимно заради Сена, това си го знаете шумофоните. да по бърз е от Хил, но трябваше да го блъсне за да го победи. Хакинен го побеждаваше на времето, а Алонсо го направи смешен. ...о пардон, патицата биеше Фернандо с Минардито да.
Astika
на 27.07.2007 в 16:33:17 #343хей и аз най вече се радвам че шуми се отказа като най великия за всички времена. бих казал непобеден но няма да съм прав все пак кой е печелил срещу съдбата било то изостанал с обиколка болид или счупен крак или гръмнал мотор