Бившият световен шампион Ален Прост е на мнение, че Макларън Мерцедес може скоро да съжаляват за това, че оставят своите пилоти да се борят наравно.

В последните три състезания пилотите на Сребърните стрели очевидно бяха по-бързи от своите основни конкуренти, като единствената по-сериозна възможност за борба пред Луис Хамилтън и Фернандо Алонсо е да се борят помежду си.

Именно близостта в позициите на двамата доведе до напрежение между тях. Хамилтън се оплака след Гран при на Монако, че той очевидно е на втора позиция в отбора, щом колата му е с въпросния номер, след като британецът бе извикан по-рано от предвиденото в бокса и това му попречи да се бори за победата.

След Канада Алонсо пък каза, че не се чувства комфортно в своя тим. Въпреки че малко преди състезанието в Щатите той поясни, че това не са били критики към отбора и изрази увереност, че всичко ще се нареди, по средата на надпреварата на Индианаполис, пресичайки старт-финалната права, той мина близо до питовете в израз на негодуванието си от невъзможността да изпревари Хамилтън за челото.

Четирикратният световен шампион Ален Прост, който по подобен начин се бореше с Айртон Сена през 1988 и 1989 година, когато Макларън доминираха, изказа мнение, че тази свобода може да навреди на тима.

Французинът също подчерта, че според него дебютантът във Формула 1 се представя толкова добре заради дългото време прекарано в симулатора на отбора. Фактът, че Алонсо каза за симулатора на Рено, че е като Сони Плейстейшън в сравнение с този на тима от Уокинг, е достатъчно красноречив. Същевременно обаче испанецът прекара много по-малко време в работа със симулатора отколкото Хамилтън.

Прост каза, че не е доволен от настоящото ниво на Формула 1, защото са намесени прекалено много технологиите. Той припомня, че по времето, когато той се е състезавал, пилотът е бил по-важен от колата за разлика от сега. Освен това колите са относително равностойни, стратегиите се решават в бокса и единственото нещо, което не може да бъде предвидено и прави състезанието по-интересно, са пилотските грешки.