Американската компания Uber предприема ходове за привличане на потребителите в Азиатско-тихоокеанския регион, който може да тласне фирмата далеч пред най-големите си конкуренти в областта, предаде Business Insidеr.
Компанията, която предлага услуги за таксиметрови превози, обяви разширяване на партньорството си с фирмата за мобилни плащания Alipay. То ще позволи на китайските потребители да плащат за пътуванията си с Uber извън Китай чрез съществуващите им акаунти в Alipay.
Преди експанзията потребителите в азиатската страна, които пътуваха в чужбина, трябваше да свързват кредитна карта в двойна валута към приложението Uber и да бъдат таксувани за превозите в американски долари.
Alipay има 450 милиона активни потребители в Китай. Клиентите на услугата можеха да плащат за превозите си в страната, поръчани чрез Uber, от 2014 година. Тази година бяха добавени и Тайван, Хонконг и Макао.
Сега разширената интеграция с Alipay позволява на потребителите да плащат в китайска валута в над 400 града по света, в които оперира Uber.
Компанията за таксиметрови превози се опитва да завземе пазарен дял в Китай, където друга услуга за същата дейност – Didi Chuxing (бившата Didi Kuaidi) – се фокусира върху събиране на средства, които могат да тласнат стойността ѝ до 25 милиарда долара, писа Wall Street Journal миналия месец.
Само миналата година базираната в Китай компания за превози струваше 6 милиарда долара.
През февруари Uber съобщи, че губи по 1 милиард долара годишно в Китай.
Освен експанзията, се сключва и споразумение за показване на Uber на по-видно място в приложението Alipay.