След шеметните висоти през януари, когато акциите й достигнаха най-високото си ниво, Tencent Holdings изуби 78 млрд. долара от стойността си, тъй като инвеститорите са притеснени от огромното харчене на интернет гиганта.
Очаква се резултатите от сряда да покажат, че нарастващите разходи и инвестиции ще навредят на рентабилността в най-голямата компания в Азия, която се търгува на борсата.
Макар Tencent да твърди, че жертването на печалбите в краткосрочен план е нужно за укрепване на бъдещия растеж, анализаторите се опасяват, че компанията все още не може да печели достатъчно пари от мобилните си игри, за да компенсира спада в настолните единици, най-печелившата й платформа.
Базираната в Шенжен компания се разширява в нови бизнеси като изчислителните облаци и плаща за свежо съдържание - стратегия, която допринесе за 72% увеличение на разходите през четвъртото тримесечие.
Експертите прогнозират, че брутният марж в последния период е спаднал под 47% за пръв път от 2003 г. насам (най-ранните налични данни), според средната стойност от 11 оценки, събрани от Bloomberg.
Макар да остават настроени за повишаване на акциите, Citigroup и Deutsche Bank са сред брокерите, които намалиха очакванията си за продажби или печалби през 2018 г.
"Краткосрочното слабо представяне в компютърните игри, съчетана с по-големи субсидии, свързани с плащанията, и по-слабата сезонност на рекламите, може да повлияе на маржа на компанията. Виждаме период на слабост на цената на акциите, дължаща се на бизнеса с игри", смята Натали Юе Ву, анализатор на China International Capital Corp.
Акциите на Tencent се понижиха с 13% от върховите си нива на 23 януари, намалявайки с над 3 пъти повече от основния индекс на Хонконг. Стойността на компанията се повиши за пети пореден ден в понеделник, следвайки технологичните печалби в Хонконг и Китай, дошли след изразеното желание от президента на САЩ Доналд Тръмп да помогне за спасяването на ZTE Corp.
Tencent увеличи разходите през тази година, тъй като се конкурира със съперника си Alibaba Group на повечето фронтове, включително онлайн развлечения, разплащания, изчислителни облаци и дори търговия на дребно, основния бизнес на Alibaba.
Сделките на компанията, свързани с търговия на дребно включват подкрепата на звеното на Carrefour в Китай и инвестицията за 5.4 млрд. долара в Wanda Commercial Properties. Тя влага пари в най-горещите си онлайн игри и отстранява конкуренти в бизнеса за мобилен стрийминг на съдържание.