Mercedes-Benz поддържа преднината си сред луксозните автомобилни производители и през юли. Продажбите на нови коли на компанията от Щутгард се увеличиха с по-бързи темпове, отколкото на другите й германски коктуренти в премиум сегемента.
Общите продажби на марката Mercedes скочиха с 9,4% до рекордните 163 770 единици през миналия месец, подпомогнати от старта на новата E-класа и високото търсене в Китай, където новите регистрации нараснаха с 26% през месеца. Продажбите на марката в Европа се увеличиха с 6,2%, докато нарастването на продажбите в САЩ е 3,6%, информира Auto Motor und Sport.
Световните продажби на автомобили на марката BMW нараснаха с 4% до 153 392 броя. Доставките се увеличиха с 5,3% в Китай, 4,2% в Европа, а в САЩ е регистриран спад от 1,1%. BMW изтъква високото търсене на своите кросоувъри и модела Серия 2, които стимилират увеличението на новите продажби.
Audi днес отчете ръст от 2,3% в глобалните си продажби през юли до 149 400 единици с увеличение на продажбите в Китай с 9,9%, в Европа - с 1,5% и в САЩ – с 4,4.%. Във Великобритания, където Audi пострада най-силно от дизеловия скандал на концерна -майка Volkswagen Group, продажбите паднаха с 9,9%.
Досега BMW държеше короната за най-големи продажби сред премиум производителите от 2005 г. насам.
До края на юли продажбите на марката Mercedes се увеличиха с 12% до 1,17 милиона единици. Новите регистрации на марката BMW нараснаха с 6% до 1,13 милиона броя, докато обемът на Audi скочи с 5,2% до 1,10 млн. автомобила.
BMW все още може да запази позицията си № 1 като луксозен автомобилен производител в края на годината, ако се броят общите продажби на всички нейни марки.
Глобалните продажби на баварския концерн, включително и тези на марките Mini и Rolls-Royce, се увеличиха с 6% до 1,34 милиона единици през първите седем месеца. Продажбите на Mercedes Car Group, включително марката Smart, нараснаха с 12% до 1,25 милиона броя за същия период.