Volkswagen ще разчита на испанската си марка Seat да поведе атаката за завладяване на растящия пазар на по-евтини електрически автомобили, опитвайки да завземе пазарен дял от вече установени конкуренти като Nissan и Renault.

От следващата година Seat ще започне производството на шест хибридни и изцяло електрически модела. Испанската компанията ще поведе и разработката на платформа за малки електрически модели, която ще бъде използвана от цялата VW група, която включва и Skoda и Audi. Целта е производството на електромобил с цена под €20 000.

Новият проект идва само две години, след като Seat отчете първата си печалба от десетилетие и показва, че испанският бранд вече е истински ценен актив в германската група, вместо да ѝ тежи. Благодарение на новия спортен подбранд Cupra и SUV-моделите Ateca и Arona, от които традиционно компаниите печелят далеч повече, оперативната печалба на Seat почти се удвои през 2018 г. до €223 милиона. Продажбите достигнаха рекордните 517 600 автомобила, а приходите - €9,99 милиарда.

Защо Volkswagen залага всичко на електромобилите?

Защо Volkswagen залага всичко на електромобилите?

И те ли са бъдещето на индустрията

През 2020 и 2021 г. ще има хибридни версии на Leon, Tarraco и Leon Cupra, както и електрически на Mii и el-Born. Очаква се моделите на ток да достигнат около 4-5% от продажбите през 2021.

Цена от €20 000 за електромобил означава, че това ще бъде най-евтиният модел на пазара и ще бъде достъпен за широк кръг купувачи. Първите коли на новата платформа, която все още е в разработка, ще излязат на пазара около 2023 г.

Арндт Елингхърст от Evercore ISI посочва, че към момента би било невъзможно подобен автомобил да донесе печалба със сегашните технологии.

Volkswagen иска да продаде 22 милиона електромобила следващите 10 години

Volkswagen иска да продаде 22 милиона електромобила следващите 10 години

Пуска 70 нови модела и инвестира 30 милиарда евро до 2023 година