Подготвяната от Великобритания забрана на колите с бензинови и дизелови двигатели от 2040 г. може да влезе в сила 10 години по-рано - през 2030 г.
Амбициозната цел набира все по-голяма подкрепа на Острова, като за нея се застъпват както екологични организации, така и някои от членовете на британския парламент.
Компаниите, които осигуряват електроразпределението в Обединеното кралство, също могат да се справят със съкратения срок. Ако правителството предложи забрана на колите на бензин и дизел от 2030 г., Националната енергийна мрежа ще подкрепи идеята.
"От гледна точка на мрежата, 2030 г. или 2040 г. е достатъчно далеч, за да действа", заяви Греъм Купър, ръководител на поздразделението на компанията, отговарящо за електромобилите.
Дотогава компанията вече със сигурност ще е изградила необходимата инфраструктура за зареждането на превозните средства на Острова.
Според Купър страната няма да има нужда от нови електроцентрали, при условие че превозните средства се зареждат извън пиковите часове. Настоящата британска енергийна мрежа би понесла дори очакваните през 2030 г. 9 млн. електромобила - огромно увеличение от настоящите 130 000.
"Можем да видим много по-голямо търсене на енергия до 2030 г. Но ако зареждането сe извършва умело, така че не увеличавате натоварването в пика на деня, няма нужда от голямо количество нова енергия", твърди Купър.
Местните енергийни доставчици също изразяват готовност да се справят със съкратен с 10 години срок. "Ако целта бъде преместена напред, енергийните мрежи са готови да доставят енергия", категорични са те.
Ако ограниченията влязат в сила от 2030 г., страната ще свие почти наполовина вноса на петрол и ще постигне заложените цели за по-ниски въглеродни емисии, смятат екологични организации.
Националната енергийна мрежа планира да изгради супербързи зарядни станции на 50 основни бензиностанции из Обединеното кралство, за да улесни движението на електромобили по пътищата на Острова.
За да се справи с увеличената консумация и натоваряване, електрическата мрежа ще има нужда от подобрения на местно ниво, които няма да са никак евтини. Те обаче трябва да бъдат платени от собствениците на електромобили, а не от всички потребители чрез сметките за ток.
"Тези, които налагат допълнителни разходи, трябва да понесат справедлива част от това и ние трябва да защитим потребителите като цяло. Не може потребители, които нямат електрически автомобили, да субсидират тези, които го имат", заяви Андрю Бърджис, партньор в енергийния регулатор Ofgem.