Германската компания Bosch съобщи, че инженерите ѝ са разработили нова изпускателна система за автомобили с дизелови двигатели, която намалява вредните емисии далеч по законовите нива, които ще влязат в сила през 2020 г. и ще помогне на автомобилните производители да избегнат евентуални забрани в Европа, предава Bloomberg.

Германският гигант - и най-голям доставчик на технология за дизелови двигатели за световни автомобилни производители от Volkswagen AG до General Motors Co., удвоява усилията в борбата срещу намаляващия пазарен дял на дизела. Сривът започна след скандала покрай VW през 2015 г.

Компанията, която "уби" дизела, вижда неговото бъдеще

Компанията, която "уби" дизела, вижда неговото бъдеще

Чака ни ренесанс на технологията - и то скоро, смята директорът на Volkswagen AG

Десетки хиляди заети разчитат на технологията. Потребителите обаче все по-често се насочват към бензиновите двигатели, а градове като Париж и Лондон вече обмислят забрани за дизела с цел подобряване на качеството на въздуха.

Автомобилните производители разчитат на дизела, за да посрещнат и отговорят на ограниченията за CO2 емисии, основна причина за глобалното затопляне. Дизелът изпуска далеч по-малко въглероден диоксид, но за сметка на това генерира газове, които създават смог.

Новата технология на Bosch оптимизира топлинното управление на температурите в изпускателната система, намалявайки емисиите на азотен оксид до една десета от законовия лимит. Системата дори запазва емисиите на ниско ниво и при ниски температури.