Най-големият производител на млечни продукти в България „Данон Сердика" и Фондация „Димитър Бербатов" започват съвместен проект - „Активни и здрави". Целта на инициативата е създаване на трайни навици за здравословен начин на живот сред децата в училищна възраст чрез активен спорт и здравословно хранене.

През октомври и ноември 2% от цената на всеки продаден продукт с марка Данон ще се отделят и пренасочват към фондация „Димитър Бербатов". След изтичане на двумесечния период, всяко училище в България може да кандидатства за финансиране по проекти за развитие на спорта и двигателната активност на учениците.

За пръв път социална инициатива събира на една маса министрите на образованието Йорданка Фандъкова и министъра на спорта Свилен Нейков, олимпийската шампионка Румяна Нейкова и безспорната футболна звезда Димитър Бербатов.

„По данни на Националния център по опазване на общественото здраве голям процент от децата се хранят неправилно и не се движат достатъчно, което увеличава риска за тяхното здраве и нарежда страната ни на водещо място по затлъстяване сред децата в училищна възраст. Тъжната статистика показва, че всяко пето дете в България е със свръхтегло, а 12% от децата ни страдат от затлъстяване. Това е широк обществен проблем, за чието отстраняване е време да се предприемат действия", каза Емил Гочев, директор на „Данон Сердика".

„Училището е мястото, където ние за пръв път срещаме спорта като система, която и развива човешкото тяло, и спомага то да бъде здраво. Българските деца не се движат достатъчно. Като резултат от това всяко пето дете в България днес е затлъстяло. Това е здравословен проблем, ако го погледнем индивидуално. Като вземем предвид масовото изражение на проблема, той се превръща в социален. Здравословният начин на живот има още една съставка, която върви в комбинация със спорта и това е здравословното хранене", заяви Димитър Бербатов, учредител на едноименната фондация.

Училищата могат да подават проектните си предложения в периода декември 2009 - януари 2010 г.

Мисията на Данон е да дарява здраве чрез продуктите си на възможно най-голям брой хора по целия свят. Моделът на развитие на компанията се основава и на активна социална отговорност. Вече 90 години по света и 15 години в България Данон развива социално отговорност дейност.

Един от най-активните социални проекти за деца - футболния турнир "Данониада" стартира преди повече от 12 години и е единственият с такава продължителност в България.

Основната мисия на Фондация „Димитър Бербатов" е всестранно да подпомага младите хора да се образоват, да развиват своите дарби и заложби, както и да им дава шанс да ги споделят със света. Една от целите на фондацията е да насърчава утвърждаването на физическата култура, да стимулира интереса към спортуването като алтернатива на агресията и зависимостите и да участва в изграждането и модернизацията на материални бази за спортна дейност на деца.