Японецът Казуки Накаджима изведе "Тойота" до полпозишъна в предстоящото издание на "24-те часа на Льо Ман".

Бившият пилот от Формула 1 стана единственият, който записа време под 3:22 минути.

Така той и неговите съотборници Стефан Саразен и Александер Вурц в "Тойота TS040 HYBRID" с  № 7 ще потеглят първи на 14-километровата писта "Сарт".

До Накаджима на първа редица ще се нареди Ромен Дюма, донесъл второ място на "Порше" при завръщането на компанията в легендарната надпревара. Той и неговият прототип "919 Hybrid" № 14 остана на 0,257 сек. зад победителя в квалификациите. "Тойота" успя да вкара и втория си автомобил в тройката чрез Себастиен Буеми, завършил на 0,7 сек. зад своя съотборник.

Най-бързият "Ауди R18 e-tron Quattro" бе този с № 3 и стигна едва до четвърта позиция на стартовата решетка с пасив от близо 1,5 сек. зад Накаджима. Само един от прототипите на шампионите от последните четири години подобри резултата си от втората квалификационна сесия.

Това бе този с № 1, изграден около нов монокок след тежката и останала необяснена катастрофа на Лоик Дювал, но прототипът остана последен сред заводските претенденти в LMP1 и ще стартира чак седми.

"Полпозишънът е важен и да потеглиш от челото е нещо страхотно, независимо че това е 24-часово състезание. Усещам отлично автомобила и съм много доволен от него. Имах малки затруднения с трафика, но успях да намеря една чиста обиколка и тя беше достатъчна. Очаква ни тежко състезание", заяви Накаджима.

Най-оспорваната част от квалификацията бе преди да се мръкне. В заключителните 15 минути "Ауди" и "Порше" се готвеха да поставят нови гуми на прототипите си, но надеждите им за напредък останаха напразни заради жълтите флагове при катастрофата на Карун Чандок от Murphy Prototypes ORECA на "Индианаполис".

Уникалният като конструкция и задвижване хибриден състезателен автомобил Nissan ZEOD RC регистрира рекорд на трасето, след като пилотът Сатоши Мотояма разви уникалните за историята на състезанието 300 км/ч в чист електрически режим.

Освен с два електромотора с по 110 кВт, Nissan ZEOD RC разполага и с изключително компактен, но и впечатляващо мощен двигател с вътрешно горене. Трицилиндров, с работен обем от 1.5 литра, задвижващият агрегат е в състояние да генерира максимална мощност от 400 конски сили.

Системата за управление на хибридната задвижваща система на Nissan ZEOD RC позволява на пилота да превключва между отделните режими.

Стартът на маратонската надпревара ще бъде даден в събота от 16.00 часа българско време.