Пилотът на Флксоваген Яри-Мати Латвала от Финландия спечели по безапелационен начин рали Мексико и така прекрати доминацията на съотборника си Ожие в тазгодишната надпревара в рали шампионата. Латвала показа невероятно темпо през първите 3 дни, записа множество етапни победи и то в най-трудните и дълги етапи.

Трикратният световен шампион Себастиен Ожие също направи много силно състезание, но не успя да се пребори с финландеца. Освен това за него беше проблем, че караше първи в етапите през първите три дни и това със сигурност отне от темпото и времето му. Самият той заяви веднага след като разликата му с Латвала нарасна до 32 секунди след края на втория ден, че няма да се бори за победата, а ще търси максималния брой точки.

Дани Сордо завърши трети и продължи серията от подиуми за Хюндай. Но изоставането му от победителя е драстично -  3:37 минути. Това рали отново показа огромната разлика между пилотите на Форксваген и всички останали в колоната.

Андреас Микелсен, за който много хора очакват да се бори за титлата, не успя да завърши. Все пак той показа амбиции по време на първите две ралита за годината и не бива да бъде отписван толкова рано.

На четвъртото място остана Мадс Остберг, който записа пореден силен резултат през този сезон и стои втори в генералното класиране, след три много стабилни и постоянни ралита.

В класирането води Себастиен Ожие със 77 точки, следван от Мадс Остберг с 39 и Андреас Микелсен с 33 точки. Яри-Мати се качи на шестата позиция след своя успех и има в актива си 27 точки.

Керванът на Световния рали шампионат ще се премести в Аржентина за следващия старт от 21 април до 24 в неделя. Пилотите ги очакват доста трудни и изискващи етапи по пътищата разположени на 30 минути от град Кордоба, и на не толкова малките 700 километра северозападно от столицата Буенос Айрес.

Новото в това рали ще бъде новият уличен етап по улиците на Кордоба в четвъртък, а също така връщането на някой от етапите на това рали, които не са карани повече от 12 години.