Мтел остана в историята. Първият GSM оператор в България вече ще носи името на международната група, към която принадлежи - А1.
Най-мащабната промяна в 23-годишната история на компанията бе официално обявена на събитие в София днес. Новото юридическо име на оператора е "А1 България" ЕАД. Това, уверяват от компанията, няма да донесе затруднения за клиентите - договорите остават валидни до крайния им срок, а номерата и SIM картите няма да бъдат променяни.
Първият ребрандиран магазин вече е факт - в столичния "Paradise Mall". Клиентите вече трябва да започнат да виждат и името А1 на своите телефони. Вече работи и сайтът a1.bg - първият у нас с двусимволен домейн.
Източник: Money.bg
"А1 България" е подготвил и няколко нови услуги и продукти за клиентите си. Компанията ще пусне свой бранд смартфони, които ще бъдат с удължена гаранция - 36 месеца.
Освен това клиентите на телекома ще могат да се възползват от дигитален портфейл, като това ще им позволи да пращат лесно пари помежду си, както и да плащат онлайн и на POS терминали. Компанията ще пусне и кредитна карта със своя бранд, както и конкурент на Spotify.
Защо Мтел слага край на толкова силен бранд?
Мтел е един от най-силните брандове в България и е разпознаваем от всеки. Защо тогава бе нужно да бъде променен? Главният изпълнителен директор Александър Димитров даде две кратки обяснения: първото е, че Мтел е познат само като мобилен оператор, а компанията всъщност вече продава и редица други услуги като броудбанд интернет и телевизия.
Оттам всъщност идва и името: "А", първата буква, идва от австрийската дума за "всичко" - "alles".
Другата причина, твърди Димитров, е, че компанията вече е променила твърде много услуги и цели да привлече отново вниманието на потребителите.
Към това е насочена и новата възможност всички потребителите да могат да тестват която и да е от услугите, предлагани от А1, безплатно за един месец.
Смартфони А1
Скоро в магазинната мрежа ще се появят три мобилни телефона под бранда А1. Александър Димитров разкри и общите характеристики на два от тях: единият ще е достъпен модел с ниски характеристики и цена, но с красив дизайн и стъклен гръб. Другият ще представлява смартфон с висококачествена камера, но отново не с последния модел процесори, като това ще помогне цената му да бъде по-ниска. Характеристиките на третия не станаха ясни, но е твърде вероятно да е премиум модел.
Възможно е, ако моделите се харесат на потребителите, А1 да пусне и други.
Дигитални разплащания и кредитна карта
Услугите за дигитални разплащания ще са достъпни само за клиентите на оператора. Ще има възможност потребителите да си изпращат пари един на друг, което е особено полезно при разделяне на сметка в ресторант, например.
Благодарение на дигиталния портфейл пък клиентите ще могат да си плащат сметки онлайн, както и в магазини през POS терминал.
Кредитната карта пък ще е с условия, която нито една банка не може да предложи, твърди още Димитров. И двете услуги се очаква да започнат да се предлагат най-късно до първи август т.г.
Конкурент на Spotify
А1 влиза и в бизнеса с музикален стрийминг. Компанията ще предложи услуга, която да се конкурира с най-големите в бранша - Spotify, Apple Music, а отскоро и YouTube Music на Google. Димитров твърди, че А1 разполага със същото количество музика, но ще имат няколко предимства.
Едното от тях е, че ще имат пълен набор български песни от различни жанрове: през естрадна музика, поп-фолк, стари градски чак до най-съвременната българска поп и RnB музика. Освен това ще има и гръцки и сръбски песни. Очаква се подписването на последните договори със звукозаписните компании, за да бъде пусната услугата официално.
Александър Димитров намекна още, че услугата ще е на по-ниска цена от конкурентите. Клиентите на Spotify в България плащат по 10 лева на месец.
И още: А1 ще пусне серия от продукти, като сред тях са и смартхоум устройства.
Източник: Money.bg
Бонуси за клиентите: Като подарък по случай ребрандирането, А1 ще подари на всеки свой клиент 10 000 MB трафик през мобилната интернет мрежа при сваляне на приложението на телекома А1. По 500 MB подарък пък ще има за всеки, който даде обратна връзка за състоянието на мрежата и фиксираните услуги.
До 31 май т.г. пък избрани устройства, продавани от оператора, ще бъдат намалени с 50%. Преференциални цени за устройства за лоялни клиенти вече ще има и в средата на техния договор, а не само при подновяването на стар или подписването на нов.
Промоцията ще има и за телевизията: през всички уикенди на юни м. клиентите ще получат безплатно достъп до всички над 210 канала без значение за кой пакет са абонирани.
Изцяло обновени за мобилните планове, а промени има и в тарифите за фиксирана телефония, интернет и телевизия.
Към днешна дата за A1 у нас работят 4000 служители, а абонатите за мобилни и фиксирани услуги са над 4,5 милиона. Компанията предлага и високоскоростен интернет, цифрова телевизия и сателитна телевизия, включително два собствени спортни канала - MAX Sport 1 и Max Sport 2, cloud и IoT решения.
А1 разполага със собствена оптична мрежа от над 16 000 километра и с модерна инфраструктура, която покрива 47 града и 120 малки населени места. Мобилната 4G мрежа на компанията обхваща 97% от населението на страната, а до 3G имат достъп 99,94% от всички в България. През 2017 година A1 отчита приходи от 431,2 милиона евро, а сравнимата печалба преди данъци и амортизация e 130,1 милиона евро.
В групата на А1 влизат шест държави освен България - Австрия (А1), Беларус (velcom), Хърватия (Vipnet), Словения (A1 Slovenia), Сърбия (Vip mobile) и Македония (one.Vip).
"А1 България" е наследник на "Мобилтел" ЕАД - първият телекомуникационен оператор на българския пазар, основан през 1994 година. Оттогава насам той сменя няколко собственика си, като първоначално е на компания на предприемача Красимир Стойчев.
Две години по-късно преминава в ръцете на руския бизнесмен Григорий Лучански, а след това неин собственик става Майкъл Чорни.
През 2001 година телекомът сменя за първи път името си и започва да оперира под марката М-тел.
От 2005 година операторът е част от групата на австрийската Telekom Austria Group след сделка, изчислявана на 1,6 милиарда евро. В следващите години компанията представя още две марки - bob и Loop.
През миналата година от оператора обявиха плановете си за ребрандиране. Тогава стана ясно, че всички в групата на Telekom Austria ще преминат към един бранд - А1.
kkristian-ddimitrov
на 22.05.2018 в 15:14:48 #1А кога ще се научите да пишете с български думи, а!? - ребрандиране, премиум и тем подобни бла-бла. Еййййй до като тая държава не спре да изменя езика си няма да се оправи, но в същото време се радвам, че тая държава се проваля все повече и повече с всеки изминал ден, така му се пада на тоя глупав и безхарактерен народ, който все се чуди как по-добре да се наведе пред господарите си от Запада!!!!