Китай има намерения и програма да разшири мрежата си от железопътни пътища до 150 хиляди километра към 2020 година.
Реализацията на плана означава общата дължина на железопътната мрежа на страната да нарасне с 24% в сравнение с 2015 година, като високоскоростните ж.п. линии се увеличат с 58% , достигайки 30 хиляди километра, съобщава Reuters.
Правителството в Пекин предложи на държавната компания China Railway да увеличи емитирането на облигации за финансирането на необходимите за програмата инвестиции, обяви висш представител на Националната комисия по развитието и реформите на КНР.
Китай планира да вложи в развитието на железопътната си инфраструктура 800 милиарда юана ($119,71 млрд.) само през 2016 година.
През миналата година China Railway инвестира за тази цел 823,8 млрд. юана, построявайки 9,5 хиляди километра ж.п. линии, 3,306 хиляди тыс. км високоскоростни трасета.
Към 2025 година разчита да постигне удължаване на високоскоростните си жп линии до 38 хиляди километра.
Но към момента по-голямата част от съществуващите високоскоростни железопътни линии в Китай са на загуба. Само една от тях Пекин - Шанхай, която бе пусната през 2011 г., е печеливша, според експлоатиращата я компания. Проспектът за облигациите „Железопътно строителство” , издаден от Tianjin на 7 юли, широко отразен в държавните медии днес, показва, че линията е отчела нетна печалба в размер на 6,58 милиарда юана ($ 984 480 000) през 2015 година.
Но като цяло ситуацията не е розова, през China Railway съобщи, че има дефицит във финансовите резултати в размер на 8.73 милиарда юана до март, с 35% повече то същия период на предходната година.
Бел.ред. - днес валутният курс е $ 1 = 6.6830 юана.