Две водещи технологии в момента се конкурират на световния пазар за телевизори от най-висок клас- екраните с органични светодиоди (OLED) и дисплеите с квантови точки (QLED). Според анализатори от WitsView, през 2018 г. OLED телевизорите ще вземат превес и ще се предлагат от все повече производители.
Производители като LG и Sony, благодарение на големите си маркетинговите усилия, телевизори тази година ще превишат очакваните продажби на OLED, достигайки 1,5 млн. броя. Прогнозата сочи, че с разширяване на производствените мощности, доставките на OLED телевизори ще нараснат до 2,5 млн. броя през следващата година.
Компаниите, фокусирани върху QLED, сред които Samsung, TCL и Hisense, в същото време изпитват трудности с продажбите, заради все още високата цена на телевизорите им, отбелязва WitsView, без да дава прогнозни данни за доставките.
Макар че OLED екраните в момента имат по-ограничен живот, ТВ брандовете продължават да усъвършенстват технологията, тъй като тя има предимства като по-високо качество на изображението, по-тънки дисплеи и по-ниска консумация на енергия.
Поддръжниците на QLED пък разчитат, че екраните по тази технология са по-евтини за производство и имат по-дълъг живот, в сравнение с OLED дисплеите. Според анализаторите обаче, екраните на база самоизлъчващи квантови точки (self-emitting QD display) не са достигнали нивото за успешно комерсиално внедряване, пише TechNews.bg .
Ето защо в близка перспектива производителите ще продължат да пускат QLED телевизори със светодиодна подсветка на квантовите точки. Именно наличието на подсветка увеличава дебелината на QLED телевизорите и ги прави по-малко привлекателни за потребителите.
Проблем за QLED телевизорите е и високата им цена. Доставчиците на QLED екрани твърдят, че стойността на производството им може да бъде два пъти по-ниска от тази на OLED дисплеите. Но пазарните наблюдатели отбелязват, че цената на 55-инчовите OLED модели е само със 100 долара по-висока от тази на QLED със същия размер.
Силната реклама на LG и Sony формира увереност в съзнанието на купувачите, че OLED TV е най-напредналият телевизор, в резултат на което все още високите цени на QLED TV могат да ограничат продажбите им. Производителите на QLED телевизори могат да завоюват пазар, ако се фокусират върху моделите с ултрависока резолюция 8K, каквито засега няма в лагера на OLED.