Пистата "Жил Вилньов" в Монреал е една от онези, на които двигателите имат ключово значение за представянето на болидите. Но също така там може да се извлече максимума от останалите елементи на колите. Това дава предпоставки за сравнения на отборите, които ползват едни и същи двигатели.
В състезанието за Гран При на Канада всички тимове, с изключение на каращите с Мерцедес, използваха нови двигатели, които бяха по-мощни около един процент.
Най-интересно е сравнението между Ред Бул и Макларън. Двата отбора използват двигатели Рено, но представянето им е диаметрално. От Ред Бул показват, че могат спокойно да спорят с Ферари и Мерцедес, докато Макларън продължава с провалите.
От тима от Уокинг в предишните години се оплакваха от сътрудничеството си с Хонда, сега вече става все по ясно, че проблемите са в тях. В Монреал Фернандо Алонсо отпадна, а Щофел Вандоорн финишира на две обиколки след победителя Себастиан Фетел.
Сега от Ред Бул са поставени пред дилемата, дали да се прехвърлят на Хонда догодина или да продължат сътрудничеството си с Рено. Японските мотори също бележат подобрение, което е видно от представянето на Пиер Гасли, завършил 11-ти.