В началото на миналия сезон Колин Колес, който тогава представлява Спайкър (б.а. - сега Форс Индия), активно изразяваше недоволството си от фактическото използване на клиентските шасита в отборите на Супер Агури и Торо Росо. Колес няколко пъти протестира пред стюардите на ФИА за несъответствия в колите на съперниците според техническия регламент. Тогава получаваше отговор, че търговският Договор на съгласие, който задължава участниците в шампионата самостоятелно да разработват колите си, не е от компетенцията на ФИА.

Ставаше въпрос за пари, разбира се. Спайкър инвестира средства, за да направи собствена кола, но отстъпваше на Супер Агури и Торо Росо и не получи средства от телевизионните права за сезона, защото не попадна сред първите 10. В този случай скъперниците, които имаха доста по-малки разходи, влизаха в десетката и получаваха средства.

В края на 2007-а Колес заяви, че ще предаде случая в Арбитражния съд, който е длъжен да реши спорния въпрос. В този момент обаче в отбора на Спайкър се смени собственикът, а той не искаше да започва новата история на тима с протести. През пролетта на 2008-а от шампионата във Формула 1 отпадна екипът на Супер Агури и отборите останаха 10, а така всеки може да разчита на своя дял от парите от ТВ права.

Германското списание „Auto Motor und Sport" пише, че случаят е приключен в Австрия, в ресторанта „Carpe Diem", принадлежащ на Ред Бул. Страните са провели преговори и по неофициална информация от Торо Росо са изплатили компенсация в размер на 4,5 милиона евро, с което въпросът е бил приключен.

Говори се, че Колес е разчитал на компенсация от 9 милиона евро, но сумата е съкратена наполовина след намесата на Бърни Екълстоун.