Най-бърза обиколка през вторият ден от тестовете на пистата "Каталуния" успя да запише пилотът на Макларън, Серхио Перес, с 1:21.848 мин. и така беше единственият, който премина границата от 1:22 мин. Тя беше направена с меките гуми.
Световният шампион, Себастиан Фетел, остана втори в класирането за деня с +0.349 изоставане от мексиканския пилот. Следобеда Ред Бул правиха състезателни симулации, макар и белязани от продължителни сесии в гаража.
Трети се подреди пилотът на Лотус, Кими Райконен, който направи само 43 обиколки тъй като преди обяд трябваше да смени скоростна кутия.
Най-много обиколки през втория ден успя да направи Люис Хамилтън - общо 121 и постигна четвърто време.
Пети остана Фернандо Алонсо, който излиза за втори път с F138 тази година. Той изрази задоволството си от колата и каза, че не вижда причина Ферари да не могат да се борят за световната титла. Испанецът призна, че има върху какво още да се работи, но смята, че Ферари са много напреднали в сравнение с миналата година и могат да направят силен старт на сезона през март. "Колата се усеща добре и всичко отговаря на очакванията. Можем да кажем, че е продължение на колата от Бразилия. Това е хубаво, защото не е като миналата година. Тогава малко се разочаровахме, когато карахме колата за първи път", допълни той.
Пилотът на Уилямс, Валтери Ботас, имаше възможност да опита за първи пит на "Каталуния" новия FW35 на отбора. Французинът записа шестото най-добро време и застана пред Даниел Рикардо и Пол ди Реста.
Оценките на водещите пилоти за гумите след първите тестове са, че те деградират много бързо, което ще доведе до повече питстопове в сравнение с първите състезания от 2012 г. За изводи обаче още е рано тъй като температурите в Барселона са много по-ниски от тези, които ще бъдат в Мелбърн.
Фетел заяви: "Днес видяхме, че гумите се износват доста бързо, не издържаха и няколко обиколки. Но денят беше твърде студен. Искаме да разберем гумите, но при тези условия, е коварно да се правят изводи. Всички имат еднакъв проблем с тях".
А Фернандо Алонсо изрази недоволството си, че износването на гумите не позволява да се тествам самите болиди. "Да караме с гуми, които издържат по една обиколка, може би не е най-добрият вариант за тестване през зимата, защото имаме толкова много работа и трябва да си изясняваме много неща. Така имаме само по една обиколка, за да разберем колата, защото иначе изоставаш с 4 до 6 секунди от темпото", заявява той.