Техническият директор на Уилямс - Пат Саймъндс коментира предстоящите промени в болидите от Формула 1. Шефът на тима прогнозира, че новите автомобили за сезон 2017 ще са "много незрели" заради ограниченията при използването на аеродинамични тунели от страна на отборите.
2017 маркира началото на нова ера в развитието на Формула 1 - сериозни промени в аеродинамиката на колите трябва да ги направят по-бързи, но и по-трудни за каране, като целта е болидите да са с 5 секунди на обиколка по-бързи спрямо автомобилите от 2016 година, пояснява autoclub.bg.
Но оформянето на правилата закъсня и отборите получиха гумите за колите, които ще се обдухват във въздушните тунели твърде късно, което означава, че развитието на автомобилите сериозно закъсня.
"Мисля, че най-голямата промяна ще е това, че отборите просто нямат време за достатъчно развитие на новите коли - обясни Саймъндс, който напуска Уилямс. - Това важи и за ограниченията, които стоят пред тях относно използването на аеродинамичните тунели.
"Ако се върнем към 2009 година, когато също имаше сериозни промени в правилата, те бяха ясно от много по-рано, правилата бяха ясни доста по-рано и всички отбори работеха денонощно в аеродинамичните тунели. А в Тойота използваха два тунела, също денонощно. Така че всички имаха доста време, за да се справят с новите задачи.
"Следващата голяма промяна в правилата дойде за сезон 2014 - промени в аеродинамиката плюс появата на доста компоненти на борда на колите, които имат сериозна нужда от охлаждане. Тогава също имахме доста време и можехме да правим по 80 опита на седмица в аеродинамичния тунел.
"Сега гумите за моделите за аеро тунелите дойдоха чак през февруари и тестовете на практика започнаха чак тогава. Разбира се, всички вече правехме компютърни симулации, а ако трябва да съм честен - работехме и във въздушния тунел - просто слагахме по-широките задни гуми отпред, за да добием представа как най-общо ще се оформят въздушните потоци.
"Но от февруари насам можехме да правим по 65 опита на седмица в тунела, плюс това трябваше да работим и по колата ни за сезон 2016, тъй като автомобилът се развиваше в хода на годината.
"Затова смятам, че развитието на новите коли ще е доста незряло в сравнение с предишните пъти, когато имаше промени в правилата.
"Освен това, отново очаквам, че новите коли ще си приличат една с друга. Правилата са доста ясни и не позволяват кой знае какви вариации. Може да видим нещо по-интересно при оформлението на капака на двигателите и това ще е. Ако боядисаме всички нови коли черни, няма да познаем коя на кой отбор е".