Световният шампион Кими Райконен, който днес направи първи тестове с новия болид на Ферари, изрази оптимизма си от качествата на новата кола.

„Ще гоним само победи през новия сезон, защото голямата ни цел е да защитим титлите си при пилотите и конструкторите. Очаквам отново наши преки конкуренти да бъдат отборите на Макларън и БМВ. Определено ни чака интересен сезон, защото има много промени. Вече свикнах с екипа и темпото на работа във Ферари, така че мога да кажа, че съм се сработил с хората в щаба и чувствам прогреса", твърди Райконен.

Днес станаха ясни и техническите параметри на новия болид на „скудерията".

F2008 е болид №54 в историята на Ферари във Формула 1, а кодовото му име е 659. Най-важната промяна, не само в колата на Ферари, е в електронната система за управление на двигателя SECU (Стандартен Електронен Модул за Управление), която е еднаква за всички екипа в най-бързата надпревара и ще се произвежда от Макларън Електроник Системс.

Разработката е съвместна с компютърния гигант „Майкрософт". Според новите правила трансмисията ще може да се използва в четири поредни състезания, а заради премахването на тракшън контрола, бе преработено управлението на диференциала и смяната на предавките.

Скоростната кутия е изработена от карбон, а смяната на предавките влизат в новия стандартен блок за управление. Окачването е подобрено. Специализираната фирма „Брембо", която е световен лидер в спирачните системи, е разработила нови спирачни апарати и по-ефективна охладителна система.

Техническият регламент изисква да се ползва и гориво, в което количеството биологични компоненти трябва да е 5.75 %.

Шаси:

Монокок: фиброкарбон (въглеродни влакна)
Трансмисия: Ферари, полуавтоматична секвенциална (7 скорости + задна), електронно контролирана със система за бързо превключване
Спирачки: карбонови дискове
Тегло: 605 кг (общо - с оборудване и пилот)

Мотор:
Код: 056
Обем: 2398 см3
Тегло: 95 кг
Брой цилиндри: 8
Цилиндров блок: V 90°
Цилиндри: 8
Клапани: 32
Гориво: Shell V-Power ULG 64