Пилотът Дженсън Бътън твърди, че настройките които е правил и адаптирането на стила му на шофиране спрямо гумите на Пирели в началото на сезона му е помогнало да влезе в темпо едва в средата на сезона. Състезателят на Макларън отбеляза само 7 точки в шестте състезания между 2-рите си места в Китай й Германия и дори имаше проблем да влезе в челното 10.

"След Валенсия и Великобритания се чувствах уверен в колата и имах чувството, че върша добра работа. Просто нямахме достатъчно добре темпо като отбор. Преди това пробвахме нови неща по колата, които категорично не проработиха и не бях доволен от баланса. Най-лошите състезания за мен бяха Монако и Канада. Беше трудно, но когато се състезаваш толкова дълго, колко аз, знаеш причините за липсата на добро темпо. Все пак намерихме решение на доста от тях. Основно преразглеждахме какво знаем. Във Валенсия бях много по-доволен от колата, но не успяхме да постигнем резултата, който искахме и нищо не се разви както искахме. Намирам гумите за много трудни. Затова пробвахме няколко нови неща тази година в Канада и Монако. Имах нужда да намеря правилния подход към гумите, а това, което опитахме, не проработи. Във Валенсия се върнахме към това, което имахме в началото на годината, и се представихме на по-добро състезателно ниво, но не в сравнение с Ферари, Мерцедес и Ред Бул, а в сравнение с Люис", обяснява Бътън.

Той твърди, че проблемите с гумите, са тласнали отбора в грешната посока. Било трудно да се поддържа правилният работен прозорец, независимо колко се пазят.

„Ако имаш температура в гумите, и ако гумите работят, колата е добра във всякакви условия", разяснява пилотът.