- Хейки, вие бяхте ключова фигура в тима си Рено и имате немалка заслуга за спечелената конструкторска световна титла. Въпреки това, все още не сте направили своя дебют в състезание. Какво е чувството след титлата?

- Наистина съм много радостен за всички в отбора, както и конкретно за Фернандо (б.а Алонсо), те свършиха наистина чудесна работа. Нов личен план не бих искал да си приписвам толкова големи заслуги. Моята работа бе да въртя обиколки на тестовете, да подготвям колата добре за състезанията, всеки път да подбирам правилния тип гуми и резултатите говорят, че сме си свършили добре работата.

- Имахте уникалната възможност да следите развитието на световния шампионат „от кухнята”. Какво успяхте да извлечете от този факт?

- Научих наистина много, особено в последните 3 надпревари, когато бях в падока на отбора. Имах възможността да слушам радиото на отбора, да присъствам на всички отборни срещи и да разбера как всъщност тима се подготвя и справя с критичните моменти в хода на състезанието. Този опит наистина ми бе много полезен и съм впечатлен от начина по който екипа успя да се върне в играта в състезанията между Китай и Япония.

Разбира се, важно бе да съм с отбора в такива моменти, защото в един момент аз ще бъда подложен на подобен натиск и ще се боря за титлата в най-близко бъдеще. И сега имам някаква представа как да овладявам напрежението в различни ситуации.

- Вашата истинска работа за момента е далеч от камерите – на трасето, където усъвършенствате болида R26. Кои всъщност са силните страни на колата?

 - На първо място бих искал да отбележа, че още от самото начало R26 е един лесен за каране и настройване автомобил – можехте да се убедите в това в състезателните уикенди. Понякога, ако даден пилот не доволен от поведението на колата си в петък, за инженерите не остава друго, освен да поемат среднощно предизвикателство и да върнат увереността на пилота в неговата машина.

Ако разгледаме поотделно всеки компонент в развитието на болида, ще видим значително подобрение във всеки един елемент – аеродинамиката е много добра, което довежда до чудесен баланс на сцеплението. Двигателят ставаше все по-конкурентен през цялата година и постигнахме висока мощност, но не за сметка на издръжливостта.

И накрая, но не последен по значение, е фактът, че нашите партньори от Мишлен свършиха работата си перфектно. В средата на календара, когато сякаш изглеждаше, че са изгубили преднината си, съумяха да се върнат на върха с пълна сила, доказвайки превъзходството си именно в състезателни условия. Тази усърдна работа ни вдъхна много сила и кураж в края на сезона.

- Заявихте, че R26 се е развивал непрестанно през годината. Как стоят нещата при Хейки Ковалайнен?

- Ами аз съм много доволен от това, което постигнах, от това което научих и как се доказах в тима на Рено. Изминалата година бе изключително важна за развитието ми като пилот, защото тя бе основата на подготовката ми за бъдещето.

Навъртях доста километри в различни условия на трасето, което изисква различен подход зад волана. Затова годината бе изключително полезна за мен, осъзнах каква е следващата стъпка за мен, как да изляза силен още в първото си състезание. Затова сега ми остава да се подготвям за първия старт в Мелбърн и смятам да бъда готов, когато пристигна там.

- Поглеждайки ситуацията отвън, може да се каже, че вие „нахлузвате ботушите” на най-младия двукратен световен шампион в този спорт. Вероятно напрежението зареди този факт е още по-голямо...?

- Не, за мен не е така. Напрежението си е такова, каквото трябва да бъде. Аз по-скоро приемам този факт като невероятна възможност да бъда наистина конкурентноспообен още през първата си година в Гран При, което се отдава на наистина малко пилоти. Отборът ще бъде силен, болидът ще е бърз, така че от мен се иска само да бъда спокоен.

Признавам, че в първите състезания няма да ми е лесно и тактиката ми ще бъде да съм готов за най-лошото. Може да се случат и някои недотам добри стартове за мен, но ще се фокусирам върху конкретни, непосредствени цели – да завърша в първия си старт, след това във втория....Напрежение има винаги, независимо къде се състезаваш, но като че ли то никога не се е отразявало на карането ми, така че няма защо да се случи и през идната година.

- И накрая, наистина ли сега сте изцяло погълнат от мисли за Мелбърн?

- Аз наскоро видях болида за 2007-ма в аеродинамичния тунел и изглеждаше страхотно – видът и е много агресивен. Час по-скоро чакам мига, в който ще мога да седна вътре и ще натисна педала на газта.