Ако финансовата криза продължи, Флавио Бриаторе може да обърне гръб на Формула 1, обявиха медиите. Шефът на Рено разсея слуховете, но призна, че не е сигурен за бъдещето. Пред в. "Аутоспорт" харизматичният италианец разкри своите възгледи за предстоящия сезон, за използването на KERS и напускането на Рон Денис.

"Живеем в много критичен момент за Ф1 - каза Бриаторе. - Нека дадем шанс на Формулата да оцелее и да промени бизнеса. Всички ние носим отговорност за хората, които работят за нас - нека осигурим тяхното бъдеще. Искам да бъда част от промяната - това е уникална възможност."

След като ФОТА и босовете на Ф1 Бърни Екълстоун и Макс Мозли се съгласиха да съкратят разходите, за да оцелеят отборите, Бриаторе повярва, че този спорт има бъдеще. "Надявам се преструктурирането да не отнеме 10 години."

Според слуховете напоследък Рено изчислявал дали инвестициите му имат възвръщаемост. Шефът отхвърля всякакви проблеми с бюджета. "Смешно е, защото всички говореха за Рено, а в крайна сметка се отказа Хонда. Никога не съм имал проблеми с бюджета. Просто не желая да харча безсмислено. През 2007 г. знаех, че колата не е достатъчно добра, за да спечели каквото и да е. Защо да харча на вятъра? Освен това продължавам да твърдя, че няма смисъл за две машини да се грижат хиляда души.

През 2008 г. Рено приключи четвърти при конструкторите след разочароваща първа половина от сезона. "2007 беше ужасна година, когато сменихме гумите. Тръгнахме в погрешна посока. Все едно да построиш пясъчен замък - накрая винаги се сгромолясва. Но миналата година пипахме с разбиране и подобрихме драматично представянето си. Развихме новия болид със същата философия и същите принципи и съм убеден, че свършихме добра работа."

Рено набра 65 точки през втората част на сезона - най-много от всеки друг отбор за такъв период. Бриаторе все пак ще трябва да погледне кристалната топка, за да види какво ще му донесе новият сезон. "Не зная какво ще се случи след два месеца, но работим здраво върху нашите цели. Подобрихме мощността. Ще се борим за върха, както в края на миналия сезон. Според мен трима, четирима или петима пилоти заслужават титлата.

Според Бриаторе един от тях е Фернандо Алонсо, печелил шампионата през 2005 и 2006 г. "Вероятно Ферари и Макларън ще си останат по-добри от нас, но ние предприехме промени, които ще ни доближат максимално до тях - подчерта Бриаторе. - Искам да уверя, че сме готови за първия старт в Мелбърн."

Дали Рено ще използват KERS от Австралия нататък? "Твърдо, въпреки че имаме избор." Във връзка с оттеглянето на Рон Денис Бриаторе заяви, че много го уважава въпреки горчивите нотки помежду им. "Храня дълбоко уважение към всичко, което Рон Денис допринесе за Формула 1. През 90% от времето не успяхме да се споразумеем, тъй като очевидно имахме различен поглед върху Ф1, но аз уважавам стореното от Рон през последните 20 години в този спорт. Той беше един от най-великите собственици на отбори. Рон изгради невероятна компания и аз съм възхитен от него, особено през последните месеци."


В любопитно интервю за сп. "Ауто Рейсинг" Бриаторе разкри и някои детайли от личния си живот.

- Известен сте с любовта си към девойките и купоните. Не смятате ли, че във Ф1 няма пилоти като вас през 70-те, способни да приближат спорта към хората?
- Ние наистина сме далеч от народа. Един от проблемите е стерилността на пилотите и по-точно - на техните мениджъри. В деня, в който Формула 1 се приближи до феновете, тя ще стане най-добрият спорт на планетата.

- Коя е най-голямата ви грешка в Ф1?
- В този бизнес всички грешки са големи. Допуснах грешка, че не успях да убедя Михаел Шумахер да продължи договора си с Бенетон в края на 1995 г. Както и когато не успях да уговоря Мишлен да изкара още един сезон във Формулата. Двете грешки ми струваха две титли.

- Работили сте с Шумахер, а сега с Алонсо. Кой от тях е по-добър и защо?
- Те са двама различни пилоти от две различни епохи. Но ако ги сравня, мисля, че Фернандо допуска по-малко грешки от Михаел. Колкото е по-голямо напрежението, толкова по-добре се справя Алонсо за разлика от Михаел.

- Защо не подписахте договор с Кубица след тестовете на Рено през 2005 г.?
- Питайте Бруно Мишел (партньорът на Бриаторе, отговарящ за контрактите).

- Като италианец не ви ли се е искало някога да работите с Ферари?
- Италианците имат два варианта: да се борят с Ферари или да работят с него
Аз искам да се боря.

- Каква беше детската ви мечта?
- Много исках да пътешествам. Мисля, че със сегашната работа мечтата ми се сбъдна.

- С какво щяхте да се занимавате, ако Лучано Бенетон не ви беше назначил за търговски директол във F1?
- Важното е да бъдеш в точното време на нужното място. Потръгна ми с Лучано. Benetton е бил винаги част от моя живот и аз съм му благодарен, защото кариерата ми можеше да се развие иначе. Кой знае, може би по-добре.

- Кое е по-важно за вас - победен гол на Куинс Парк Рейнджърс в решаващ мач или блестящо представяне на Фернандо Алонсо?
- Красотата на спорта е в емоциите. Сега моите емоции са свързани с Фернандо. Той е част от отбора, в който работят 1000 души. Макар че и гол на КПР би ми харесал.

- Отборът на вашите мечти?
- Михаел Шумахер и Фернандо Алонсо.

- Как постигате успехите си сред жените?
- Много просто - всички трябва да прекарваме весело времето си. Девойките обичат развлеченията и преди да се съсредоточа върху Формула 1, аз също много обичах веселбата.

Материалът е преведен от вестник "7 дни спорт".