Екълстоун: През 2003 година "купихме" лоялността на Ферари
21.12.2008 05:39:36
Собственикът на Формула 1 Бърни Екълстоун (вляво) заяви, че Ферари получава средно по 80 милиона долара повече от останалите тимове
Това извади от кожа 78-годишният милиардер Екълстоун, който му отговори.
"Едва ли точно от Ферари би трябвало да имат претенции, след като получават най-много от всички, а и повече. Те знаят колко точно им се полага и какво всъщност прибират. Ферари взимат средно около 80 милиона долара повече от останалите. Когато печелят при конструкторите, взимат около 80 милиона долара повече от Макларън например. Защо не споменат допълнителните средства, които получават за разлика от други отбори в последните години. Точно Ферари е единствения отбор, заради който другите тимове са пренебрегнати", изригна Екълстоун.
Шефът на Формула 1 припомни скандала през 2003 година, когато екипите в шампионата бяха готови да се отделят от ФИА и да създадат алтернативна серия. Тогава Ферари неочаквано застана на страната на ФИА.
"Защо мислите, че го направиха? Просто "купихме" лоялността на Ферари. Сделката бе такава, че им дадохме пари, за да се разграничат от останалите. Иначе, щом Монтедземоло мисли, че Формула 1 се управлява по нечестен и непрозрачен начин, нека направи проверка. Има право. Интересно защо обаче досега Ферари не са проверявани", заявява Екълстоун.
CrossFire
на 03.01.2009 в 11:55:29 #78От 60-та година насам, какво са измислили Ферари в Ф1 ======================================================== Така е, Ферари нищо не са измислили, не от 1960, а от 1927 нищо не са измислили, ама тва щото Ферари не мислят, Ферари са тука за да бият тия дето много мислят, ама нека да мислят другите, Ферари пак ще ги ритат със недоизмислените си технологии, и кво праим? Най-малката компаниика във Ф1 даже и не мисли а само побеждава, ей неприятна работа, да спукваш от бой едни от най-големите автомобилни производители на земята като мерцедес, хонда, тойота, БМВ, рено и даже нищо да не измисляш и пак да ги биеш, а те горките мислят по много, ама нещо май не много качествено а?
waterwet
на 03.01.2009 в 08:43:31 #77CrossFire, От 60-та година насам, какво са измислили Ферари в Ф1 - смукателно колектори, преден нос, заден спойлер - какво от аеродинамиката е създадено от тях? Какво по двигателите е създадено от Ферари - като нововъведение, че те не са си променяли грдуса от Менсълово време, чак сега с осмаците. И не е важно за колко ускорява от 0 до 100, това го може всеки самолет. Върха на сладоледа е за колко време спира от 200 до 0 км/ч. Е те това не го моЕ ни едно тенеке, на което се възхищавате.
CrossFire
на 03.01.2009 в 03:16:19 #76Лично аз предпочитам хиляди пъти Ауди R8 пред СЛР макларън, по-бавен автомобил, но със стил отвсякъде, ама гледам тука че има пичове дето са тръгнали с куфари, ами има автобуси мерцедес за вас, побират стотици куфари и са мерцедес. Матео е прав тука, че при бюджет за закупуване на автомобил 200 000+ евро, да си купиш мерцедес трябва да си много тъп и ощетен отвсякъде, разбирам ви все пак че е трудно да влизаш често в сервиза и вие чисто по български гледате да избегнете тая работа, Ферари не е за вас, нито да го гледате, нито да го разбирате, 12 000 оборота не са по силите на който и да е спортен автомобил мерцедес, затова няма да има голямо износване и ще влизате рядко в сервиза и ще си носите и куфарите. Матео, Хонда като доставчик на двигатели ли ги разглеждаме или като отбор? Или щом са замесени се брои, защото аз не съм съгласен така. А за прахосмукачката мога пак да ви дам за пример тазгодишния лукс онли в интер експо център, там не погледнах мерцедеса щото от такива кошници не се интересувам, ама беше няква изпърдявка Брабус май, СL 65 ли де да го знам, някав такъв боклук, и на отсрещния щанд най-новото Мазерати GranTurismo S, като им запалиха двигателите и на двата автомобила, мерцедеса звучеше точно като прахосмукачка и си личеше че е помпан изкуствено, а от звука на Мазерарти-то буквално настръхва човек, вярно че GranTurismo S струваше 320 000 лв но това не оправдава мерцедес със смешния звук, да се скрият им предлагам и да не се борят със тези които са родени да се състезават, щото стават смешни.
CrossFire
на 03.01.2009 в 02:57:54 #75то Порше притежават VW ======================================================== Кво? Частната компанийка порше притежава третия по големина автомобилен производител на планетата??? Тва ли твърдиш? Ще се сцепя от смях. Следващата простотия, да видим Фолксваген вейрон дето мачкал всяко едно Ферари, явно с изключение на FXX Evoluzione, максималната скорост е 410+ км/ч което е неофициално, защото Ферари никога не парадират с максимални скорости, комфорт и други такива простотии, ускорението е 2.6 до 100 което евентуално може и да е 0,1 по-бавно, в крайна сметка Ферарито е по-бърз автомобил и то с V12 и 860 к.с срещу двигателя на фолксваген W16 и 1001 к.с, разбира се по-грозен и тромав автомобил от Фолксваген Вейрон едва ли ще бъде измислен скоро, не напразно и Шелби Супер Карс му се изсмяха с Ултимейт Аеро ТТ. Следващата идиотщина, макларън Ф1... Задвижвано от двигател на БМВ и със задължителните слушалки срещу увреждане на слуха, нямам думи. Да се гордееш с най-шумния двигател на БМВ... Юве, знаем че си най-умния, кажи само що даваж несъществуващи номера на хората и се криеш? И май смяташ да поразпиташ за номера на Vertu посредством който става връзката с Консиерж а? Я първо се запознай с материята, виж такъв телефон на живо и после се излагай тука, папа такъв, ако искаш мога аз да ти го покажа и да видиш че връзката с Консиерж не става като набираш номер УМНЬО, ще ме съсипеш от смях Изхвърли ли боклука Х1? Колко струваше вече към 1100 лв а? А междувпрочем, защо се сравнява магарцедес СЛР със Ферари 599 и 612, защо не го сравним с Енцо? АКо ви мързи да го сравнявате за кой ли път ще ви помоля да погледнете тука- http://www.youtube.com/watch?v=XsL20Cejdjs Ето ви контролиран тест където Ото Хофмайер настъпва Енцо-то и СЛР, и резултатът е...Ферари Енцо 355 км/ч срещу мерцедес СЛР 334 км/ч, и това е дъртото Енцо...Не отиваме в класа на FXX където мерцедес все още нищо не са измислили и няма и да измислят.
CrossFire
на 03.01.2009 в 02:31:03 #74waterwet
на 03.01.2009 в 00:33:07 #73mateo, Не си ме разбрал. Аз съм фен на лабораторияра Ф1, а не на кривите тенекий. Лично за мене всяко амг, порше, м3, ферари, вейрън или нещо подобно е просто рейтинг за кредити и реклама на традиционни производители, за разлика от Ф1, където играе само реклама , но като следствие. Лично за мене избор на автомобил няма нищо общо със състезания. Аз карам хонда, не заради това, че Пикет, Сена и Прост са ставали шампиони с нея.
mateo
на 02.01.2009 в 22:58:16 #72Кроска, бате това за шума на Мерц дето бил като прахосмукачка пак изби рибата сигурен съм че Голф 2-КА , ок айде нещо по така - 3 - КА с избушена генерация и сумА секстри по издухвателната система, те кара не само да настръхваш от кеф ами и друго..? Уотървет, според мен който и да е спортен автомобил едва ли си поставя за задача да бъде автомобил за превозване на багаж или пък да се кара в час пик по Евлоги Георгиев още по малко да бъде единствения автомобил за ежедневна употреба. Има достатъчо време и места където да усетиш за какво са създадени коли с 500+ к.с. а за Ферари доколкото знам те дори парадират с опростен че даже и некомфортен вътрешен интериор и липса на екстри
mateo
на 02.01.2009 в 22:50:06 #71съгласен съм че в техническо-инженерно ниво Мерц може би са лидери, ама на кой му пука дали колата му за над 100к издържа еди колко си или в че в нея са въведени за първи път преди еди колко си години еди кви си иновации. а хич не мога да се убедя че Мерцедес към момента превъзхожда Ауди да кажем, като изключим до известна степен историческите дадености....и многообразието от модели на Мерц разбира се като култувите рейсове за градски транспорт, боклуджийски камоиони самосвали и тн разбира се секи си има мнение но за мене тръпката от автомобила е какви форми притежава и какъв дух излъчва, а на колко км им се сменяли дисковете на 100 или 110 хил. не знам в тази връзка да кажа че общото между Ферари и Алфа Ромео е че едните са в пъти по-красиви другите в пъти по бързи, трошливи и скъпи
mateo
на 02.01.2009 в 22:43:37 #70колкото до серийните автомобили - мога да кажа че при наличието на бюджет 200 000+ еврА да избереш точно Мерцедес, предизвиква единствено снисходително подигравателни усмивки в залата тва дето като си се качил в Мерц и се чувствало комфорт, стабилност и не нам кво си е без извинение бах смешната шитня айде да завържат очичките на Мерц любител, да го турят в Мерц, после в Ситроен след това в Ауди , Колата на Народа, и накрая в една "Шкодичка" , тогава "последната може да се окаже пъра" а "каляската тиква"
mateo
на 02.01.2009 в 22:16:36 #69Кроска пак си в грешка, но нищо Хонда имат точно 5 последователни шампионски титли при пилоти(за конструктори може и повече да са не знам) което е колкото ферари след 2000 и си прав че Уилиямс са били шампиони, Уилиямс-Хонда Рено също имат доста силен период, не по-малко интензивен от така споменавания от 2000 а при положение че Сена беше останал на пистата титлите на Рено ставаха с 2 повече, което общо ги прави мисля 6 или 7 последователни.... за мен тези цифри не са най-важното, поствам ги за феновете на точните науки
mateo
на 02.01.2009 в 22:00:38 #68странно как се появяват периодично информации за толерирането на един отбор, в случая доста брутално признание от шеф на Ф1 и някои червени привърженици продължават да обвиняват в толериране на други отбори при това за семтка на техния малко не се връзва струва ми се ся кво да се направи имаха възможност ферковците намазаха дебело и толко, живота продължава
pesho-nice
на 01.01.2009 в 22:16:59 #67CrossFire 1. Ако ще обсъждаме шосейната продукция, Ферари далеч не са най-великите. От постовете ти оставам с впечетление, че предпочиташ качество пред количество (Касио и Филип Патек). Макларън са произвели само 2 пътни автомобила - F1 и SLR. Първият бе най-бързата кола повече от 10 години и като цяло бе еталон за инженерно съвършенство. Класи по-добър във всяко едно отношение от Ферари Ф40 и Ф50. SLR не е по-бавен от 599 или 612, но за разлика от тях може да измине десетки хиляди километри без смяна на съединител, окачване и т.н. А това е наистина трудно за постигане - всеки глупак може да направи бърза кола, но бърза, надеждна и лесна за каране... Аз например съм по-голям любител на Порше - марката с най-много победи в историята на спортния автомобилизъм. При това разнообразни победи (различни пистови и рали шампионати) и най-много победи на Льо Ман (което е най-престижното авто състезание, а не Ф1). Освен това, докато Ферари са притежавани от ФИАТ, то Порше притежават VW. Това го написах, за да знаеш че по световните пътища и трасета има и други велики марки, които не остават длъжни на любимите ти кончета. Дори в момента има един автомобил, който стои над всички - Veyron. Не че ми е много любим, но мачка всяко Ферари по всеки показател. 2. Относно Ф1 - както много други вече го написаха - Бърни не ни е съобщил никаква новина. Не само феновете на Макларън - Уилямс, Хонда, Тойота, Рено, БМВ; абсолютно всеки твърди, че ФИА фаворизира Ферари. Как пък не се намери един свестен почитател на Ф1, който да не е ферарист?! Наказанията на Хамилтън са, в 90% от случайте, смехотворни. (Преди да си казал каквото и да е - Хамилтън ме дразни иеключително много). За да има баланс, Маса също получи наказания, но неговите не променяха нищо - едното бе глоба от 10 000€, а другото - преминаване през бокса, когато и без това си беше последен. Няма нищо лошо да защитаваш любимия си отбор, но да си напълно уверен, че те са савършенни, а противниците са идиоти до един - това е чиста глупост.
waterwet
на 31.12.2008 в 14:14:52 #66McLaren, Ферари=комплекс+суета. Този спортен РЯЗ, колко си го позволява човек, като средната скорост в София е ~20 км/ч, а в Хамбург ~30 км/ч. Че то в една такава крива ламарина не можеш да сложиш и един куфар, камо ли да пътуваш комфортно в тая теснотия.
McLaren
на 31.12.2008 в 11:54:06 #65Това, че аз съм фен на Мерцедес и затова поддържам Макларън, не означава че и всички фенове на Макларън са така. А иначе: Мерцедес=Лукс+Комфорт+Стил+Спортен Характер(разбира се за моделите над среден клас)+Надеждност+Иновации Ферари=Спортен Характер+Стил+Често сервизиране. И...до там
JUVEVER
на 31.12.2008 в 03:25:08 #64Мале абе вие сериозно ли се вземате бе? Кроската сПиЦиАлисте провинциален... какъв шеф не мерцедес бил албанец бе мутрьо сгрьохана? Мерцедес не били правели нищо друго освен камиони за смет? Кроска, не си пиеш хапчетата моето момче За Мерцедес са работили хора като Вилхелм Мейбах и Фердинанд Порше. Тези знаеш ли ги кои са? Или само за момченцето на Анели - Енцо си чувал? Ферари работи за ФИАТ като говорим в тази насока... И Мерцедес Бенц се използва най-много от папата! В сърцето на Италия от цялата империя на ФИАТ - папата използва сигурността на мерцедес. Срещу атентати в една от най-важните колесници на света. Защо Ферари не му направи 'специален' автомобил? Защото папата и сам може да си купи ФИАТ и да му сложи двигател от миксер!!! А ти експерта по 'индустриален дизайн', който говорил с джуджаро и по верту(без консиерж номер) наричаш тези автомобилни производители и тези автомобили 'скапани'... Има ли по ясен пример за какво говедо става въпрос там? По-добре иди да се погрижиш за гостите и по-пътя провери какви автомобили карат шампионите във Формула 1 - няма да ти е вредно да научиш нещо тъпчо.
waterwet
на 30.12.2008 в 22:18:02 #63Еееееееее, най-после един фен на Макларън да го каже и да го напише черно на бяло. А, аз от кога го твърдя това - феновете на Макларън са фенове на този отбор защото сега карат с двигатели Мерц (цитирам). И трябва да подчертая обаче че същите тези фенове не са били фенове на Заубер Мерседес ------------------------------------------------------- А дали е така? Фен на Макларън, който не понася Мерцедес, БМВ и всички заводски ненаситници във Ф1, че таковаха мамата на на идеята.
CrossFire
на 30.12.2008 в 17:02:59 #62И за да прозивеждат съвършенния автомобил - Ферари.
CrossFire
на 30.12.2008 в 17:01:18 #61Като Мерседес - днес сме във формулата, после ще се откажем малко, после пак ще влезем. Само Ферари са вечни!!! ========================================================= Добре че има и нормални фенове наоколо, точно това казва и той, 16 сезона 16 титли, 16 пъти срещу шаси Ферари пише двигател - Ферари, това е то, а не днеска си тука, утре те няма, днеска си с французите, утре с японците, вдругиден с китайците, както нареди бюджета отпуснат за Ф1 покрай другото, по-важното - производството и продажбите на "А" класа, това е симулиране на дейност, какво доказват мерцедес когато без аеродинамиката на макларън са загубени и обратното? Ферари винаги ще са крачка напред, заради историята, заради състезанията, и най-вече заради това че разчитат сами на себе си, и затварят цикъла с производството на шаси, двигател и аеродинамика от 1950 до сега, нали не е като да си тука 5 години и да се появиш след 30 после, ама с друг двигател че бюджета така определя нещата. Това е истината, Мерцедес ги има за да произвеждат много добри автомобили за потребителите, Ферари ги има за да се съзтезават и заради Ф1, това е малката разлика.
McLaren
на 30.12.2008 в 13:30:27 #60Forza, ако имаш предвид мен - да така е, аз съм фен на Мерц и затова сега подкрепям Макларън. Но да ти призная, когато бяха със Заубер, пак тях подкрепях, нищо че не бяха силни. И искам да направят свой отбор, нищо че не биха могли да направят скоро аеродинамика и системи като на Макларън. Понеже ми се виждаш не с болен и промит мозък като КросФайър, ще ти кажа нещо - аз не искам да карам никой да променя пристрастията си и уважавам всеки избор. Затова и не нападам никоя марка с обидни квалификации, сравнения и епитети. КросФайър не спира да показва разсъждения на ниво 10 годишен, намерил и прочел нещо си за Ферари и дотам. Делящ всичко в света само на 2 нива - добро и недобро(лошо). Като от детски анимационен филм - супер герой, който се бори с лошите. Не може да се отрече една от най-предпочитаните марки в световен план. Не знам той дали е карал Ферари, и аз не съм, но поне имам w211 и макар да не е спортна кола съм фен на марката. Както и ти на Ферари. Бих се радвал, ако тук мненията и споровете се водят по обективен начин.
Forza
на 30.12.2008 в 11:57:56 #59Еееееееее, най-после един фен на Макларън да го каже и да го напише черно на бяло. А, аз от кога го твърдя това - феновете на Макларън са фенове на този отбор защото сега карат с двигатели Мерц (цитирам). И трябва да подчертая обаче че същите тези фенове не са били фенове на Заубер Мерседес. Ама те са си такива - карай! Като Мерседес - днес сме във формулата, после ще се откажем малко, после пак ще влезем. Само Ферари са вечни!!!