Президентът на Ферари - Лука ди Монтедземоло е готов да предприеме мерки за подобряване на Формула 1, заяви самият той.
Маркизът нееднократно изрази този сезон недоволството си от спорта и посоката му на развитие. Този път той го сподели пред немското списание "Фокус".
"Правилата са прекалено сложни. Пилотите се обърнаха на таксиметрови шофьори. Трябва да пестят гориво и гуми вместо да карат бързо. Отборите трябва да решават колко бензин да използват, колко гуми в зависимост от това как се износват. Преди печелеше най-добрият състезател с най-бързата кола. Сега зрителите - и тези на трибуните, и тези пред телевизорите - вече не разбират какво става. Трябва да сторим нещо, за да променим настоящото положение. Иначе Формула 1 просто няма шанс", заяви Ди Монтедземоло.
Италианецът, който ще навърши 67 години на 31 август, писа преди известно време на управляващия търговските права на Формула 1 Бърни Екълстоун. В изложението си маркизът поиска среща, на която да се обсъди бъдещето на спорта. Той предложи тя да се състои в Маранело в седмицата преди Гран при на Италия и на събирането да присъстват представители на отборите, собственика на търговските права, ФИА, медиите, както и на компании като Google и YouTube.
"Ако Бърни не организира такова нещо, аз ще го сторя - заяви Ди Монтедземоло. - Виждам го като свое задължение. Наложително е да се направи нещо, което да върне изгубения чар на Формула 1".
И докато президентът на Ферари се тревожи за спорта като цяло, то представянето на Скудерията този сезон отново е разочароващо, отбелязва Clubs1.bg. Според последните информации шефът на отдела за двигатели Лука Марморини е напуснал, макар че досега това не бе официално потвърдено. Новият началник на тима от F1 Марко Матиачи прави промени в екипа, като идеята му е процесът за взимане на решения по-ефективен. Той трябва да елиминира редица бюрократични спънки и да опрости организацията.
Междувременно се носят слухове, че са застрашени постовете и на инженерния шеф Пат Фрай и конструктора Никола Томбазис. Въпросът е доколко вината за качествата на болида F14 T може да се хвърля върху отделни личности. Подробности за кризата във Ферари и най-лошите автомобили в историята на марката в F1 може да намерите в последния брой на списание ClubS1 (173).