През миналата седмица хранителната индустрия в Щатите претърпя промяна със сключването на мащабната сделка за сладкарския бизнес на Nestle в страната. Тогава стана ясно, че италианската Ferrero ще плати 2,8 милиарда долара за него.
Разбира се, всички знаем продуктите и на двете компании, които се продават и на българския пазар. Каква обаче е историята на семейната италианска компания, направила бонбоните си Ferrero Rocher и шоколадите Nutella и Kinder световно известни?
Фирмата се "ражда" по време на Втората световна война, като през 1946 година Пиетро Фереро я основава. Той започва да произвежда продукти специално за сладкарницата на съпругата му.
Фереро използва лешници, за да спестява от по-скъпата суровина - шоколадът. Десетилетия по-късно неговата рецепта се превръща в добре познатата марка Nutella. Първоначално кремът се използва в тестени изделия, а след време започва да се продава отделно.
Бизнесът, който започва от малка сладкарница, след това става фабрика, а накрая Ferrero се превръща в световно познато име под ръководството на сина на Пиетро - Микеле Фереро. Той "възражда" рецептата на баща си за Nutella през 1964 година.
През 1997 година Микеле предава бизнеса от своя страна на синовете си - Пиетро и Джовани. Първият обаче загива в инцидент. Самият Микеле умира през 2015 година, като прави съпругата си Мария най-богатият човек в Италия.
Към днешна дата главен изпълнителен директор на компанията е Джовани, като тя е третият по големина производител на сладки изделия в света. Богатството на Джовани пък се изчислява на 24,5 милиарда долара.
Компанията майка на Ferrero Group - Ferrero International има 22 завода и 73 дъщерни дружества. Едно от тях оперира на българския пазар. Това е преработвателят на плодове "Агри България", която е в групата на германското подраздевение на голямата Ferrero.