Нищо добро за пазара на таблети не донесе и второто тримесечие на годината. Продажбите продължават да намаляват, сочи нов доклад на анализаторската компания IDC.
За месеците април - юни в света са продадени 37,9 милиона такива устройства, което е с 3,4% по-малко спрямо същия период на предходната година, съгласно данните на IDC, цитирани от TechNews.bg.
Дори таблетите с присъединяема клавиатура, на които се възлагаха надежди да възобновят ръста, не успяха да съживят пазара.
Лидер остава Apple, чийто пазарен дял е нараснал от 25,4% до 30,1% за една година. Компанията е продала през тримесечието 11,4 млн. устройства, в сравнение с 10 млн. в периода април-юни на 2016 година.
Samsung заема второто място като запазва обема на продажбите си през второто тримесечие на ниво от 6 млн. броя. Но поради спада на пазара като цяло, делът на корейския производител се е увеличил от 15,4% до 15,8 на сто.
Както и при смартфоните, Huawei държи третото място на пазара за таблети. Китайската компания покачва дела си от 5,3% на 8%, като е продала 3 милиона таблета през тримесечието.
В първата петица влизат още американският гигант в онлайн търговията Amazon, който контролира 2,4% от световния пазар на таблети, и водещият производител на компютри Lenovo с дял от 2,2 процента.
zlostyr
на 06.08.2017 в 17:05:28 #2Очевидно сте си купил таблет втора употреба, случва се да се строшат. Аз пък имам Asus Transformer T100 от почти 4 години и нямам оплаквания. Хем съм го изпускал вече 2-3 пъти на земята, корпуса се напука, но иначе още си работи.
d-r Miroslav Balchev
на 05.08.2017 в 11:57:54 #1Нищо странно, но дори и на моя мижав пазар на таблети, състоящ се от 6 потребителя в рамките на семейството покупките на таблети намаляват и няма изгледи да се увеличат. Разочарованието ми от Lenovov /нищо ново/ при поддръжка на лаптопи се усилва от разочарованието ми от Asus. Преди известно време купих от Lenovo два чисто нови лаптопа. единият така и не можа да тръгне устойчиво дори след многобройни ходения по мъките включващи разправиите с т.нар. поддръжка. Смяната на дънни платки и пр. така и не реши проблема. И така след близо 6 месеца борби лаптопът беше върнат. Ако бяха една сериозна /нормална/ форма за цялото това време щяха да ми дадат да ползвам друг лаптоп. Глупости. още при първият явен дефект, за който много хора са се жалвали безрезултатно в интернет щяха да си вземат бракмата и да ми дадат друг, работищ. Но явно не е имало от къде да го вземат. Asus - купувам таблет на едно от децата. Горкото, вече два месеца ме пита почти всеки ден какво става с таблета. а какво наистина става - след сравнително кратък срок на експлоатация таблетът просто спря. Заключението на една от фирмите, към която се обърнах за поддръжка - Ами вероятно дънната платка е сдала багажа?! Подмяната и струва колкото нов таблет. Нов таблет ли? Никога! Поне не и Asus. А за други таблети - една гигантска въпросителна, дали да купувам и на кой производител. Дали има заговор между производителите по тип Все по навътре в облака?! Очакват се първите гръмотевични бури в облаците, където уж всичко е под контрол, двоен - троен backup и т.н. И всичко това докато фирмата се листва на борсата. В един момент решава да "свие платна" и нищо лично - преустановява услугата. и всички се хвърлят за спасяват стотици гигабайти от въпросния разлагащ се облак. Правете сметка какво става на изходите - претъпкани и невъзможни за достъп врати и прозорци и като крайна сметка безброй загубени в облаците данни. Та в заключение: Очертава се една съвсем безпардонна тенденция, ярко демонстрирана от Asus, Lenovo, Мултирама и др. - Силни в маркетинга, слаби в поддръжката.