Американският автомобилен производител Ford е напът да сключи партньорство с китайската платформа за онлай търговия Alibaba за продажбата на автомобили по интернет във втората по големина икономика в света. Това твърдят запознати, цитирани от Reuters.
Според информацията сделката може да бъде обявена още тази седмица, като тя ще позволи на Ford да предлага коли чрез дъщерната компания на Alibaba Tmall.
Също така като част от споразумението американската корпорация ще може да продава автомобили чрез т.нар. концепция "Auto Vending Machine". При нея возилата се съхраняват в огромни вендинг машини, като се предлагат за директни покупки.
По думите на източниците председателят и главният изпълнителен директор на американската компания Бил Форд и Джим Хакет трябва да пътуват до град Ханджоу в петък, където трябва да подпишат договора.
Запознатите твърдят, че с този ход Ford цели да разшири присъствието си на развиващият се китайски автомобилен пазар, което в бъдеще да й гарантира добър дял на него.
Това е част от стратегията на ръководството за завръщане в Китай, където в последно време корпорацията губи позиции за сметка на свои конкуренти.