Около три процента от годишните приходи на Facebook от реклама са заплашени заради скандала покрай Cambridge Analytica, твърди Дейниъл Ивс, главен стратегист в GBH Insights, цитиран от CNBC.
Компанията е провела проучване сред потребителските нагласи към Facebook. Заключението е, че репутационният удар не е толкова огромен, но все пак "около 15 процента от потребителите" смятат да спрат да ползват платформата заради скандала.
Именно заради тези данни Ивс смята, че Facebook вероятно ще изгуби около три процента от потенциалните си рекламни приходи - или около два милиарда долара.
Именно рекламите са основен източник на приходи за компанията, а събирането на огромно количество данни за потребителите и възможността за насочване на посланията към хора, които в най-голяма степен биха ги харесали, прави и платформата толкова привлекателна за рекламодателите.
Миналата седмица Шерил Сандбърг, главен оперативен директор на социалната мрежа, заяви в отговор на въпрос, че ако бъде създадена възможност потребителите да изключат показването на реклами и събирането на техни данни, те ще трябва да си платят.
Според Марк Зукърбърг обаче "винаги ще има версия на Facebook, която ще е безплатна".
Платен модел би означавал повече поверителност, но и ще увреди цялата "концепция на Facebook", смята Ивс.