Все по-често онлайн търговията мери силите си със стандартните начини за пазаруване.
Броят на българите, които посягат към онлайн пазаруването и обръщат гръб на ходенето по магазините, бележи значителен скок през последните две години. Това сочи проучването MasterIndex, проведено от технологичната компания Mastercard.
Според резултатите интернет е основно средство за закупуване на най-различни стоки поне веднъж месечно за 58 процента от анкетираните картодържатели.
Броят на любителите на онлайн пазаруването е с малко над 20 процента по-висок от ползвалите начините за електронно плащане през 2014 година.
Заедно с увеличаването на честотата на пазаруването онлайн, проучването показва и значителна промяна в отношението на потребителите към местните търговци и тези, които предлагат голямо разнообразие от изгодни за джоба стоки в сайтовете за онлайн търговия.
Така през 2016 г. броят на нашенците, които избират да пазаруват от български онлайн магазини, се е увеличил с около 15%.
35 на сто от участниците в тазгодишното проучване споделят, че предпочитат местни търговци, а през 2015 година техният дял е бил 21 пункта.
Масово по-изгодните оферти, които се намират в сайтовете, са причината за скока на онлайн пазаруването, а за малко над 35 процента от анкетираните влияние оказва и услугата за безплатна доставка.
Докладите на Европейската фондация за електронна търговия през 2015 г. показват, че България се класира на осмо място сред страните от Стария континент, бележещи най-висок ръст на електронната търговия на дребно.
Общият обмен на електронни покупки в у нас за изминалата година се оценява на около 300 милиона евро, докато общият пазар в Европа възлиза на около 455 милиарда евро.