Кристиано Роналдо спечели битката с Лионел Меси за последната "Златна топка", а вече се е утвърдил като победител и в надпреварата за най-печеливш спортист от... "Фейсбук".

Всеки статус от звездата на "Реал" (Мадрид) в социалната мрежа се оценява на средно 143 750 щатски долара в реклама на марките, които той представлява.

Това е два пъти повече от стойността на посланията във "Фейсбук" от четирикратния футболист на годината Меси, показват резултатите от проучване на германската консултантска агенция Repucom.

Специализираната във фенската ангажираност и онлайн реклама фирма изчислява, че един пост от нападателя на Барселона струва около 62 500 долара.

"Футболистите отделят време на социалните мрежи, за да управляват големи рекламни договори. В това отношение Роналдо е кралят на "Фейсбук", обясни директорът на Repucom за Великобритания Макс Барнет пред "Блумбърг".

"Пет или шест" души работят по представянето на Роналдо в социалните мрежи, твърди Луис Корея, който е изпълнителен директор на лисабонската компания Polaris Sports и управлява имиджовите права на звездата.

Говорител от щаба на Меси също коментира, че аржентинецът разполага с "малък екип", отговарящ за неговото присъствие онлайн.

Роналдо има 102.5 млн. последователи във "Фейсбук", докато Меси е с "едва" 75.7 млн. Стойността на статусите от португалеца се вдига допълнително от това, че получава повече харесвания, коментари и споделяния спрямо големия си съперник от последните години.

"Единствено поп певицата Шакира има повече последователи от Роналдо", обяснява Барнет. Екипът на футболиста търси оптималния момент за публикуване на статуси, като например дните преди двубоите с "Барселона". Подходът на португалеца е много сериозен, за разлика от този на повечето спортисти, които оставят тази работа на приятели и допускат заливането на профилите им с реклама.

"Ако спортистите искат да бъдат успешни в генерирането на приходи от своята фенска маса, те трябва да стъпват по много тясна пътека между публикуването на снимки от зад кулисите и показването на спонсорските лога. Първото привлича последователи, второто отблъсква", обясни Барнет.

Сред спонсорите на Роналдо са производителят на спортна екипировка "Найки", авиокомпанията "Емиратс" и марката часовници "Таг Хойер". Нападателят на "Реал" (Мадрид) получава 22.5 млн. долара годишно от рекламни договори спрямо 21.5 млн. за Меси, показват данните на Repucom.

Според Луис Корея, чийто чичо Жорже Мендеш е агент на Роналдо, футболистът вече използва умело своето "дигитално влияние" в преговорите със спонсори. "Хората харесват Кристиано, защото е силна личност с характер. Неговата популярност се простира далеч извън футбола", допълни изпълнителният директор на Polaris Sports.