Тенисистите често инвестират спечелените от турнирите пари, а примерите са много - Доминика Цибулкова има своя марка за тенис екипировка, Габриела Сабатини разработи свой парфюм, Бьорн Борг заложи на бельото и разбира се Мария Шарапова с "Sugarpova".

Робин Сьодерлинг, който все още се бори с мононуклеозата, заложи на топки за тенис. През миналата година те бяха oдобрени от ITF т.е. ако даден турнир реши да ги използва, международната тенис федерация ще разреши това, а през тази година на пазара се появи нова версия, наречена "RS All Court".

"Преди няколко години ме попитаха коя е най-добрата топка за тенис. Не можах да намеря отговор на този въпрос. Има много добри топки на пазара, но лично за мен няма някоя, която да ми е любима", казва по този повод Сьодерлинг.

"Когато се разболях и не можех да играя, започнах да мисля повече по въпроса и направих проучване", разказва Робин, който се свързва с различни производители на тенис топки в Тайланд и в крайна сметка се стига до продукт, който шведът определя като "много добър".

"Отидох във фабриката, но там нямаха никакви тенисисти и за тях усетът към играта бе нещо непознато. Говореха само в цифри за тежестта, обема, грамажа, подобни неща. А аз исках да говорим за усета, когато удариш топката и това за тях бе нещо съвсем ново", разказва Робин Сьодерлинг, цитиран от Tenniskafe.com.

Сега, когато продуктът вече е завършен и има одобрението на ITF, Сьодерлинг си е поставил нова цел - един ден с тези топки да се играе на турнир от Големия шлем. Но престижът е едно нещо, а печалбите и продажбите в големи количества са съвсем друго.

"Професионалните тенисисти са един процент от всички, които играят тенис. Даже нямат и един процент. Голямата ни цел е топките да се харесат на всички играчи, а не да се концентрираме върху разработването на топка, която да е специално за професионалистите. В началото първите тестови модели бяха много екстремни, харесваха ми много, но с тях на любителите им беше много трудно. Затова създадохме нов модел, който носи името "All Court" и е подходящ за всички настилки и всички типове тенисисти", разкрива Сьодерлинг.

До този момент инвестицията възлиза на 150 000 евро и основен акционер е именно Робин Сьодерлинг, а освен него има и няколко дребни акционера. "Не е лесно. Има много компании, които разполагат с много пари, а в началото на нас ни липсва подобен ресурс. Но пък имаме едно предимство - мен", оптимист е Сьодерлинг.