Екипажът на М-Тел Рали Тим Ясен Попов и Никола Попов (Мицубиши Лансър Ево 9) убедително водят в класирането на Сърбия Рали след осем от деветте днешни скоростни отсечки.

Двамата съименници спечелиха досегашните етапи и водят на шампионите за 2008 г. Димитър Илиев/Янаки Янакиев (БТК-АDSL Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) с 55.1 сек, а трети, след отпадането на Крум Дончев/Стойко Вълчев вече е италианецът Марко Темпестини (Пежо 207 S2000).

Каращият в румънското първенство италианец за първи път отива така високо в класирането (той е на 2:02 мин от водачите), но това стана благодарение на малшанса на водача в националния шампионат Крум Дончев.

Това е най-силната серия на Попов от 2006 г. насам, откогато датира и последната му победа в националното първенство, първото място в рали Твърдица. Попов обаче също е поставен в критична ситуация, от която излиза благодарение на шанса си, когато в петата скоростна отсечка, в един десен завой удря предното ляво колело.

"За щастие не е сериозна повреда", казаха от екипа на пилота, макара, че техниците побързаха да се подсигурят с резервен преден ляв амортисьор от автомобила на рано отпадналия Петър Гьошев (Престиж Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9).

"При първото преминаване на етапа Врела (10.55 км) в колата се появи силен пушек - обяснява Крум Дончев. - Първоначално смятахме, че е скъсан маншона и изтичащото от задната дясна полуоска масло изгаря върху ауспуха. Сменихме полуоската, след което на Любиш 2 колата се пълнеше много по-силно отпреди. Отбих от пътя и когато исках да погледна каква е причината, колата пламна. Успяхме да я загасим, засега не знаем дали и колко са пораженията върху диференциала."

Като увертюра на проблемите за екипажа във втората отсечка за деня разговорното устройство в колата се поврежда и навигаторът Стойко Вълчев е принуден вместо да диктува завоите, показвайки ги с пръсти. След тази овладяна ситуация Дончев и Вълчев събират багажа, за да отпътуват за София.

Пилотът обаче ще е гарантиран шампион за 2009 г., още преди последното за годината рали - Твърдица (10/11 октомври). Това е трета титлата за Дончев от 2004 г., когато печели националното първенство за тази и предишната година.

"Не, не е мотор - обяснява причината за отпадането си Петър Гьошев. - За съжаление прекалено рано ударихме камък на пътя. Мислех, че само е изкривена геометрията отзад, но се оказа, че е отчупено парче от шенкела и нямаше никакъв начин да продължим."

Днес сутринта Сърбия Рали започна с проливен дъжд и мъгла и по пътища, които се смятат за ужасно коварни дори и когато са сухи. Само за четири часа се смениха три от годишните времена, като пътищата започнаха бързо да изсъхват и това направи изборът на гуми най-трудната част от състезанието.

Така времето в планината Тара стана причина за масовите катастрофи на екипажи и светкавични отпадания - от стартиралите 49 екипажа сутринта в Байна Баща само за 6 скоростни отсечки приключиха участието си 29 екипажа.

Временното класиране един етап преди края на първия ден:

1.Ясен Попов/Никола Попов (М-тел Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево
9) 1.14:14.8 ч.
2. Темпестини/Пулпея (Ит, Пежо 207 S2000) 1.16:53.5 ч.
3. Димитър Илиев/Янаки Янакиев БТК-ADSL Рали Тим, Мицубиши
Лансър Ево 9) 1.16:53.5 ч.
4. Тихомир Стратиев/Добрин Борисов Марина Рейсинг, Ситроен С2 R2
Макс) 1.20:44.7 ч.
5. Рабренович/Рабренович (Сър, Рено Клио Спорт) 1.30:51.8 ч.
5. Кодуа/Баграмов (Груз, Мицубиши Лансър Ево 6)1.23:14.2 ч
6. Сарач/Бабич (Сър, Фолксваген Поло) 1.23:48.2 ч.
8. Иво Даскалов/Стоян Добрев(СБА-Варна, Ситроен Саксо)
1.24:10.4 ч.