Серджо Маркионе може да се окаже принуден да продаде контролния пакет акции на една от марките, намиращи се под шапката на FIAT Chrysler Automobiles. Това са Alfa Romeo и Maserati. Спекулациите гласят, че дори двете могат да бъдат продадени едновременно.

Задълженията на FCA са вече почти 7 милиарда долара, а моделната гама на отделните марки на компанията не дава много надежди за по-добри времена.

Босът на Ферари: Въобще даже и не мисля за оставка

Босът на Ферари: Въобще даже и не мисля за оставка

"Ще се подготвим старателно за 2017 година"

FIAT разполага само с 500 и 500Х, както и с няколко локални модела като новия Tipo. Lancia на практика вече не съществува, освен ако не сте италианец, който е твърдо решен да си купи Ypsilon.

Alfa Romeo води битка да наложи нови модели - Giulia е вече факт, задава се и кросоувърът Stelvio, но марката има да изплати 1 милиард долара, инвестирани в разработването на новата платформа Giorgio.

Американската част на FCA също не се справя кой знае колко по-добре. Chrysler се поддържа жив със субсидии от компанията-майка. Ram Truck изостава в битката с Ford и General Motors, а представянето на Dodge в отделните пазарни сегменти не е достатъчно добро. В Щатите най-ценният актив на FCA е Jeep.

Дали обаче продажбата на две от легендарните италиански марки ще се окаже достатъчно за спасението на FCA? Според списание Forbes, точно това е решението, за да бъдат покрити дълговете на компанията, пише autoclub.bg.

Президентът на Ферари скочи на "революционните" идеи във Формула 1

Президентът на Ферари скочи на "революционните" идеи във Формула 1

"Ограниченията няма да спрат големите тимове"

Интересното е, че тази идея идва от инвестиционната компания Evercore ISI, която съвсем наскоро промени оценката си за FCA от "отрицателна" на "положителна".

Неочакван оптимизъм се появи и в анализите на Morgan Stanley, където се очаква след година FCA да постига маржове на печалба, по-високи от тези на Ford.

За огромна част от анализаторите, продажбата на Alfa Romeo и Maserati, ще е началото на края на FCA във вида, в който познаваме компанията, ръководена от Серджо.

Със сигурност обаче следващите 2-3 години ще са много интересни. Маркионе обяви, че ще се пенсионира през 2018 и обеща, че ще остави FCA в цветущо финансово здраве. Засега това изглежда като твърде трудна задача.