Себастиан Ожие завърши по шампионски впечатляващия си сезон в световния шампионат по автомобилизъм. Той спечели победа в рали Великобритания, която е 13-а за годината за Фолксваген Поло. Победата беше девета за него от началото на сезона, като единствено Себастиан Льоб е триумфирал повече пъти. Той завърши 2008 г. с 11 победи, но тогава календарът включваше петнадесет, а не тринадесет старта като сега.

Френският пилот на Фолксваген завърши с време 3:36.7 часа етапите в Уелс, а двойната победа за неговия тим беше оформена от второто място на финландеца Яри-Мати Латвала, който изостана на 21.8 секунди.

Успехът на Ожие оформи и крайната победа в шампионата на неговия тим, който ще празнува с първата си купа при конструкторите.

Трети завърши Тиери Ньовил, с което белгийският пилот на Форд запази второто място в шампионата. Това, че Нювил завърши годината пред Латвала, е изненадващо с оглед опита и техниката, които са на разположение на двамата. Фактът, че младокът записа шест подиума и само в две състезания остана извън топ 5, обаче е още по-впечатляващ. Единственото, което Нювил не можа да постигне през настоящата година, е победата.

Догодина той ще бъде заводски пилот на Хюндай. При положение че корейците направят бърз автомобил обаче, тя е въпрос единствено на време.

Рали "Великобритания" маркира едновременно финалното състезание на Нювил с M-Sport и първото на Роберт Кубица с WRC автомобил от последната генерация. Полякът получи възможност от Citroen да демонстрира своята скорост зад волана на DS3 WRC по-малко от месец, след като спечели титлата във WRC 2, но за съжаление направи две катастрофи. Първата дойде още в отварящата петъчна отсечка, когато хлъзгавата настилка го хвана неподготвен, а втората в събота бе следствие на грешка в записките.

Рали Великобритания беше белязано от тежки проблеми за Ситроен. Дани Сордо получи пет наказателни минути още преди старта на надпреварата заради техническа грешка. Екипът на Ив Матон използва едно от шаситата на втория тим на Citroen за него, което бе общо девето за сезона при максимално позволени осем. Същевременно Мико Хирвонен катастрофира тежко в третата отсечка след грешка на навигатора му Ярмо Лехтинен.

Страхотна битка за четвъртото място при отсъствието на заводските пилоти на Citroen направиха двамата норвежци Мадс Йостберг (M-Sport) и Андреас Микелсен (VW). В края на съботния ден Микелсен имаше 7,3 секунди аванс, но още на отварящата отсечка в неделя се завъртя, пропусна пред себе си Йостберг и така и не можа да го догони. Зад Микелсен завърши частният пилот на Ford Мартин Прокоп, а Дани Сордо все пак се добра до седмото място въпреки петте наказателни минути.

Рали "Великобритания" слага точка на сезон 2013, който ще остане в историята с невероятния дубъл на VW при дебюта на марката във WRC. Същевременно и с края на една ера, в която Себастиен Льоб и Citroen доминираха тотално. След девет поредни титли Себ каза сбогом на световния шампионат с четири финални ралита, като спечели две от тях. Citroen пък до последно се бореше да запази титлата при конструкторите, но явно без Льоб това е непосилна задача.

Крайно класиране при пилотите:
1. Себастиен Ожие, Фолксваген Поло - 290 точки
2. Тиери Нювил, Форд Фиеста RS - 176
3. Яри-Мати Латвала, Фолксваген Поло - 162
4. Мирко Хирвонен - Ситроен DS3 - 126
5. Даниел Сордо, Ситроен DS3 - 125
6. Мадс Остберг, Форд Фиеста RS - 103

Крайно класиране при производителите:
1. Фолксваген моторспорт - 425
2. Ситроен Тотал Абу Даби WRT - 280
3. Катар М-спорт WRT - 190