Рали България 2007 все още няма официален победител, тъй като след края на състезанието бяха подадени няколко контестации (говорим за 11) срещу пилотите Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Мицубиши Лансър Ево 9).

Екипажът на Боила АМСК даде най-добро време от 2:42:50,2 часа по време на състезанието и остави на 17,9 секунди зад себе си французина Симон Жан Жозеф (Ситроен С2 S1600), а на 26,5 секунди са Ясен Попов/Дилян Попов (Мицубиши Лансър Ево 9)

Отборите на Приста Ойл Рали Тийм, на Булстар Рали Тийм и на Петрол Джи Ти Рейсинг са в основата на протестите. Колата на Илиев беше прегледана, но спортните комисари не успяха да вземат окончателно решение на среднощното си заседание след края на надпреварата дали резултатите да бъдат обявени за официални.

В момента по казуса ще се поизнесе техническата комисия ни ФИА (Международната автомобилна федерация)

Десет от контестациите са отпаднали, но все още остава открит въпроса за един датчик на съединителя, който го има в колата на Димитър Илиев, която е от 2005 година, а в новите модели на Мицубиши го няма.

"Изключително съм щастлив от тази победа, която за съжаление все още е временна. Знаехме, че един ден ще спечелим рали България. Готвихме се усърдно, за да стигнем до тази позиция. Радостното е, че постигнахме по-добри или близки времена с Басо, който спечели миналата година. Ралито бе доста тежко и напрегнато, но чувството да спечелиш е невероятно, каза на Димитър Илиев вчера. -

Поради незавършен протест срещу колата ми, спортните комисари решиха да запазят класирането като неофициално, до получаване на окончателния доклад от техническия делегат на ФИА.

Гледам на тези неща отстрани и се забавлявам. Това, което става, е необяснимо и най-вече по начина, по който се прави. Не е приятно особено, когато жалбите са от български екипажи. Надявам се решението да излезе скоро и да бъде в наша полза. Иначе ще е ненормално и ще означава, че всички коли Мицубиши са фалшиви."

Както е известно, Митко стана едва вторият българин с титла в 38-годишната история на елитното българско рали след Илия Чубриков през далечната 1971 година.


Димитър Илиев е имал изготвена стратегия за провеждането на състезанието и ако се изключи инцидентът в първия етап, всичко останало се е развило по план.

"Искахме още в началото на надпреварата да дръпнем с времето, защото така щяхме да откажем останалите. В първия етап се ударих в един бордюр, но от втория започнах да трупам аванс и всичко около мен се развиваше добре. В края на надпреварата намалих скоростта, защото можеше да не издържи колата", каза още Митко Илиев.

Той добави, че колата му се подготвя от италианеца Мауро Ночентини, който поддържа седем автомобила в италианския шампионат.

"Ночентини няма да бъде санкциониран, ако решението на ФИА не е в моя полза. Въпросният датчик е фабрично заложен в колата, но не присъства в техническия фиш на автомобила. В него се отразяват основните неща. Въпросният датчик е широко разпространен и се залага в колите, които се продават в САЩ и Япония. Той струва 50 лева и служи да сигнализира на електрониката, когато се натиска съединителя. Както е известно, в Щатите и Япония повечето коли се палят, след като натиснеш съединителя. Датчика дава сигнал, който се възприема от електрониката и позволява да бъде задвижен ключа на стартера.

В моята кола, която е от 2005 година, този датчик фигурира като фабрично заложен елемент в производството. В моделите на Мицубиши от 2007 година го няма. Именно това изтъкват в контестациите си жалващите се. Защо в моята кола го има, а в по-новите липсва, чуди се Димитър Илиев. -

Веднага се обърнахме към представителството на Мицубиши в България, а хората учтиво направиха справка по номера на рамата и ни издадоха официален документ, че този датчик е фабрично заложен. Нямам какво друго да кажа."

Първият шампион в рали "България" през 1971 година Илия Чубриков не спести суперлативите си за успеха на Димитър Илиев, но се чуди на българските нрави у другите пилоти, които поставят под съмнение успеха на Митко.

"Успехът на Димитър Илиев е исторически за българския спорт. Последните години наблюдавам Димитър. Той се развива много добре. Митко е единственият българин, който успя да победи французина Симон Жан Жозеф (Ситроен С2 S1600). Психически е голям проблем да издържиш напрежението пред родна публика. За мен Илиев е един много голям наш състезател, заяви Чубриков. -

Учудвам се на протестите на другите пилоти. Да, това го има в правилника, но след като са отпаднали 10 контестации, нещата ми приличат на заяждане. Какво правим всъщност ние - мачкаме българин, за да дадем титлата на французин. Това какво е? Не мога да го проумея. И по мое време имаше такива работи, но не ги разбирам."