Понякога компаниите срещат трудности при запазването на добри служители, които си тръгват в търсене на по-добри условия за работа. Въпреки това много от грешките биха могли да бъдат избегнати и да се запази качественият персонал във фирмата. 

Факт е, че когато една компания прави грешки по отношение на сътрудниците си, най-добрите напускат първи, защото имат най-много възможности да намерят работа по свой вкус. 

Безспорно всяка фирма трябва да има свои собствени правила, но тези правила трябва да помагат за успешна дейност, а не обратното. Освен това е нерационално да се налагат правила, там където това не е необходимо.

Предлага ме ви 8-те основни грешки, допускани от компаниите и които водят до това, те да губят най-добрите си сътрудници. 

Снимка 217627

Източник: Flickr.com

Правилото "6 месеца" 

Повечето компании не позволяват прехвърляне в друг отдел или повишение, докато не сте работили на една позиция най-малко в продължение на шест месеца. 

Това правило, според експерти, вреди както на фирмите, така и на служителите, тъй като държи служителите на постове, които не отговарят на техните изисквания и възможности. 

Струва си най-после бизнесът да се отърве от това правило, съществуващо от много врем, тъй като сегашните млади хора се стремят възможно най-скоро да направи кариера в съвременния свят и предпочитат да се измъкнат от компанията, а не да чакат, докато се сети да ги оцени.

Прекият ръководител на всеки служител трябва да има право да решава кога той е готов да за повишение или да го прехвърли в друг отдел, в който е вероятно по-подходящ за него и където ще работи по-добре за фирмата. 

Смешни искания за точно идване и напускане на работата

На хората се плаща за работата, която вършат, а не за времето, което прекарват на работното си място. 

Когато шефът редовно критикува служител за пет минути закъснение, въпреки че е наясно, че този той редовно работи до по-късно, а и често в събота и неделя, компанията изпраща сигнали че правилата за по-важни от ефективността и постигнатите резултати.

Това показва и липса на доверие в сътрудника.

Когато от компанията винаги изискват ненужни оправдателни документи за отсъствие от работа заради загуба на близък човек, болест или посещение при лекар, това прави служителите да чувстват недоверие към тях, а разчитат на по-добро човешко отношение.

Снимка 341956

Източник: iStock

Да се пречи на всяко себеизразяване 

Има компании, които контролират не само работата, но и какво служителят може да държи на бюрото си. 

Снимката на семейството вече е проблем. Понякога правилата предписват дори колко снимки може да си позволи сътрудника на работното място, може ли да се държи бутилка вода и какви други лични предмет да има на бюрото.

Такива неща създават усещането, че в компанията биха се чувствали комфортно само роботи.

В други фирми прекалено много внимание се отделя на дрес кода. Експертите смятат, че ако компанията наема професионалисти, те ще обличат като професионалисти и не е необходимо да се определят строги изрични правилата за облеклото на работното място. 

В същото време, ако някой направи нещо нередно в това отношение, си заслужава да се говори с персонално с него, така че останалите да не се чувстват ограничени личните си права. 

В противен случай целият колектив може да почувства, че е готов да работи в друга компания, тъй като техните мениджъри не могат да се справят ефективно с отделни деликатни проблеми.

Ограничаване на Интернет 

Има сайтове, които, разбира се, не си бива да се посещават по време на работа. И това не са социални мрежи. 

Но ако забраните определени сайтове на работното място, тогава възниква въпросът как да решите кои сайтове могат да бъдат посещавани и кои не. 

Много компании налагат забрани в това отношение, но го правят грешно, смятат експертите. 

Хората трябва да имат възможност да влязат мрежата по време на почивката. Когато компаниите строго ограничават достъпа до Интернет на своите служители, те ги деморализират и влошават мотивацията им да си вършат качествено работата. 

Затова не е излишно мениджърите по набиране на персонал да се погледнат в социалните мрежи на хората, които искат да поканят на интервю или които вече са интервюирани. 

Снимка 304733

Източник: iStock

Графици за разпределение на работата и рейтинги на ефективността 

Когато дадено дружество въведе графици за изпълнение на дейността и оценки на ефективността, то постига само три неща. 

Първо, като правило, хората се преценяват неточно, загубени в общата рамка на оценката. 

На второ място, сътрудниците започват да се чувстват само като бройка и число в общата маса. 

Трето, създава се усещане за несигурност и нестабилност, както и неудовлетвореност и загриженост за рейтинга, тъй като хората се страхуват да бъдат освободени, ако рейтингът им не е твърде висок. 

Снимка 314955

Източник: iStock

Забрана за използване на мобилни телефони 

Някои компании вярват, че ако се забрани използването на мобилни телефони в офиса, никой няма да губи време за кореспонденция и разговори със семейството и приятелите си. 

В такъв случай фирмите ще трябва да извършват доста сложна работа, за да наемат надеждни хора, които няма да използват съществуващите възможности за мобилна комуникация. 

Освен това те трябва да обучават мениджърите да работят ефективно със служители, които нарушават правилата или не работят достатъчно продуктивно, и по-специално използват телефоните си на работа. 

Това също е много трудна работа. В същото време служителите се деморализират, защото искат спазват правилата, но и имат необходимост да проверяват и ползват мобилните си телефони, особено когато става дума за неотложни въпроси и такива свързани с близките хора.

"Драконови" закони при писане на имейли 

Такива правила започват да се появяват съвсем наскоро, но вече са широко разпространени в редица компании от развитите страни. 

Някои компании толкова силно ограничават използването на електронната поща, че служителите трябва да избират от списъка с одобрени лица и теми, преди да изпратят писмо, чието изпращане също се одобрява от специална програма.

Опити за създаване на политическа коректност 

Поддържането на високи стандарти на общуване между хората е чудесно, тъй като ние често живеем в свят, където все още съществува дискриминация по редица въпроси. 

Въпреки това, компаниите трябва да разберат как да прави това по най-добрия начин и "да не пренатегне гайките". 

Понякога обстановката в някои компании прилича на лов на вещици, когато всяка дума може да се тълкува погрешно. 

В този случай установяването на политическа коректност не само не подобрява отношенията в колектива, а създава атмосфера на враждебност и недоверие. 

В заключение може да се каже, че ако фирмите преразгледат поне част от правилата си, това ще им позволи да не губят най-добрите служители и работата в компанията ще стане по-приятна за целия екип.