Германският автомобилен производител Audi предприе най-големите промени в ръководството си за последните няколко години, търсейки ново начало след скандала "Дизелгейт".
Най-печелившата марка на Volkswagen Group замени финансовия си директор Аксел Щротбек, отговорникът за производството Хуберт Валтл, ръководителят на човешките ресурси Томас Зиги, и мениджърът по продажбите Дитмар Вогенрайтер, считано от 1 септември.
Изпълнителният директор Руперт Щадлер, който е атакуван от медиите и синдикатите заради скандала с вредните емисии, запазва поста си, както се и очакваше. Според анонимни източници Щадлер има подкрепата на семействата на Порше и Пиех, които на практика контролират Volkswagen. Именно това е причината за удължаването на договора му с нови 5 години през май.
Audi назначава мениджъра на Volkswagen Венделин Гьобел, довереник на изпълнителния директор на VW Матиас Мюлер, като новия началник на персонала. Петер Кьослер, който ръководи завода на компанията в Гьор, Унгария ще е новият шеф на производството.
Главният директор продажби на търговски автомобили на VW Брам Шот ще поеме продажбите в Audi, а Александър Зайц ще е новият финансов директор на марката.
Германският автопроизводител засега се справя с изтеглянията на автомобили, прокурорските разследвания и критиките от профсъюзи и мениджъри, свързани с дизеловия скандал и представянето на компанията от избухването на аферата през 2015 г.
Компанията призна през ноември, че нейните 3-литрови 6-цилиндрови дизелови двигатели са оборудвани със спомагателно устройство за контрол, смятано за незаконно в САЩ, което позволява на превозните средства да избегнат ограниченията за емисиите отвъд океана.
Компанията майка Volkswagen се съгласи да похарчи 25 млрд. долара в САЩ, за да отговори на съдебните искове на собствениците, екологичните регулатори, щатските власти и автомобилните дилъри и предложи да изкупи обратно около 500 хил. замърсяващи превозни средства, които е пласирала на американския пазар.