Ръководството на Лудогорец излезе с позиция, относно промяната на името на стадион "Лудогорец Арена" на "Хювефарма Арена".
Ето какво пишат от Разград:
Уважаеми привърженици на Лудогорец,
По повод предложението ни стадион "Лудогорец Арена" да се преименува на "Хювефарма Арена" и появилите се прибързани интерпретации сме длъжни да ви информираме за следното:
Като добросъвестна страна по договора за концесия на стадиона ние внесохме по надлежния ред това предложение. В интерес на коректните ни отношения с Община Разград имахме желание първото публично излагане на мотивите да бъде по време на комисиите преди редовното заседание на местния парламент. По един или друг начин дебатът за това започна в социалните мрежи и това налага да ви запознаем по подробно с мотивите ни.
Както знаете съвременният футбол, освен като най-популярния спорт, се е утвърдил и като социален феномен. Като такъв, той не може и няма как да изостава от развитието на обществените, демографските и най-вече - от развитието на икономическите отношeния.
Все по-голямата концентрация на финансови средства в организирането на турнири (дали от УЕФА или от националните футболни асоциации) и в подпомагането на футболните клубове, като участници в тези турнири, поставя въпроса за конкурентоспособността на футболните клубове. Нараства и нуждата от инвестиции в спортни съоръжения и инфраструктура, в развитие на детско-юношески школи, в привличане на качествени състезатели и т.н. - все неща, които до голяма степен са предпоставки за постигането на спортни успехи и изграждането на модерни спортни съоръжения.
Горното неминуемо доведе до обособяването на своеобразна маркетингова индустрия във футбола със свои особености и характеристики и с възможността за експлотация на различни маркетингови права, сред които все по-голяма популярност имат така наречените - "права във връзка с наименованието на стадион".
Прилагането на тези права и наименоването на футболни стадиони се е утвърдило като световна и европейска практика, като част от примерите са изложени по-долу:
- Англия: Emirates Stadium; bet365 Stadium; Etihad Stadium; Pirelli Stadium;
- Германия: Allianz Arena; Signal Iduna Park; Veltins Arena; Mercedes-Benz Arena; Commerzbank Arena; Red Bull Arena; Opel Arena; BayArena; HDI-Arena; Volkswagen Arena; Signal Iduna Park
- Австрия: Hypo-Arena; Red Bull Arena; Allianz Stadion; Generali Arena
- Франция: Orange Velodrome; Matmut Atlantique; Allianz Riviera
- Италия: Allianz Stadium; Mapei Stadium
- Турция: Türk Telekom Stadyumu; Vodafone Park; Medical Park Stadyumu
- Холандия: Philips Stadium; Kyocera Stadion; TATA Steel Stadion
- Испания: Wanda Metropolitano Stadium
Освен, че е безспорен лидер в българския футбол през последните години, "ПФК Лудогорец 1945" АД се утвърди като разпознаваем клуб и бранд на европейската футболна сцена, най-вече поради постоянното си присъствие и добро представяне в европейските клубни турнири, организирани от УЕФА (Шампионска лига и Лига Европа).
Като съвременен футболен клуб с амбиции за развитие, "ПФК Лудогорец 1945" АД следва световните и европейските практики, включително и по отношение на своята маркетингова стратегия и политика в привличането на рекламодатели и спонсори.
В тази връзка, "ПФК Лудогорец 1945" АД вижда в т.нар - "права във връзка с наименованието на стадион" възможност за подпомагане на своята тренировъчна и спортно-състезателна дейност, както и подпомагане управлението на стадиона.
През последните години Хювефарма е един от основните спонсори на клуба, който неизменно подпомага клуба и допринася
"ПФК Лудогорец 1945" АД да е поне отчасти конкурентоспособен на големите европейски отбори, като същевременно намерението е това партньорство да продължи и занапред. По този начин Лудогорец би могъл да привлече средства, необходими за утвърждаването на клуба като лидер в България и потенциален ежегоден участник в турнирите Шампионска лига и Лига Европа, организирани от УЕФА. Това неминуемо допринася ползи както за Клуба, така и за жителите на град Разград, а и ще окаже положително влияние върху бизнеса, с оглед посещението на града от значителен поток от хора. Безспорен е фактът, че участието на "ПФК Лудогорец 1945" АД в най-престижните европейски клубни турнири и провеждането на домакинските срещи на клуба именно в Разград привлича хиляди фенове на футболната игра както от България, така и от цяла Европа, което от своя страна популяризира района на Лудогорието и допринася за икономическото му развитие и международна разпознаваемост.
В заключение бихме искали да ви уверим категорично, че всякакви внушения за смяна на името на отбора са злонамерени и нямат нищо общо с действителността.
Името на Лудогорец вече е наложено в световния футбол и ние ще дадем всичко по силите си да пазим репутацията си в Европа.
Искаме също така да ви напомним, че основните обещания към Вас от собствениците и ръководството на "Лудогорец" се изпълняват педантично и ние сме щастливи, че сме единственият български отбор, който гони европейски стандарти и изпълнява успешно заложените си цели. Разград е футболен град, за който вече се говори и ще продължи да се говори с огромен респект в чужбина.
С уважение:
Ръководството на "Лудогорец".
kfcbm
на 14.12.2019 в 01:03:31 #15Мара JIaTeca Tupe на 11.12.2019 в 20:20:13 #22 Шейтан, и црвено си свети и синьо ............................................................................. Смениха му диодите по силата на договор с Филипс и може да възпроизведе скромните 26 Милиона цвята....Включително преливане,миксиране и тнт ...Но Син няма да бъде Никога Вече
kfcbm
на 14.12.2019 в 00:59:25 #14Алианц даде на Байерн 250 милиона за името на стадиона,после още 350 милиона за 9 процента от акциите и така практически им подари един перфектен и уникален стадион...Сделката е идеална и така ще бъде и занапред,вярвай ми. На алианц не играят ли също 1860, виждал съм го да свети в синьо, кога го дадоха само на байерн ////////////// По Миналата година.... Вече е изцяло брандиран с Байерн,седалки всичко 1860 играят на Грюнвалдер и няма шанс да стъпят отново на Арената,защото Байерн-Тоест Алианц им изкупи дяла от стадиона..а и те събираха по 20К,малко не им отиваше този стадион
MM61
на 11.12.2019 в 19:09:58 #13Ама нищо чудно!Държавната телевизия му дава на Агата да излъчва мачове от Еврото,ясно ви е защо!Щото БНТ с 4 канала не може да се справи и им е бъхтисало от рекламодатели,та дават някой лев и на Нова телевизия да илядът!Къде ги тия прокурори,бе,мамка му,докога държавата за едни ще е майчица,а за народа мащеха???
MM61
на 11.12.2019 в 19:05:54 #12От кантората на Рязград са написали втото"Под Игото" в обяснения!Въпросът тук е друг-иде реч за приватизация на стадиона!И за криене на много парички!Останалото са приказки на пазара!Тоя стадион е построен и с държавни пари!!!не е важно под какъв вариант са влизали.Дайте му на Домуса Американеца и това да купи,щото видя от Ганчев как се прави.Обърнаха ни вече на маймуни!
bad666
на 11.12.2019 в 18:38:50 #11Да го прекръстят на Каптагон арена... може и Амфет стейфиъм. И без това Киро е основен производител на синтетика
kfcbm
на 11.12.2019 в 18:25:04 #10019 в 21:53:53 #9 Аз съм против имената на стадиони да носят името на рекламодатели. Това че на Арсенал стадиона или на Атлетико носят имена на компании не може да промени мнението ми. Не мога да си представя един ден Армията да се казва Кока Кола Стейдиъм или Макдоналдс Арена. В декларацията на Лудогорец са пропуснали да споменат че имената на стадионите на най-големите отбори са запазени - като Олд Трафорд, Камп Ноу, Анфийлд Роуд, и т н. Въпрос на чест е, а не на пари. ========================================== Въпрос на време е и Камп ноу и Бернабеу дето си го пропуснал да си сменят имената.Както и другите,дето си ги изброил...Само да ги реконструират и Хоп... Алианц даде на Байерн 250 милиона за името на стадиона,после още 350 милиона за 9 процента от акциите и така практически им подари един перфектен и уникален стадион...Сделката е идеална и така ще бъде и занапред,вярвай ми
zmayforever
на 11.12.2019 в 00:29:08 #9Зольо....ден днешен....честа се брани....а за това са нужни средства.....името Лудогорец.... наистина набира сила и чест....тук каде живея.....кът им кажа от де съм родом.....казвам Разград......и....викат Лудогорец.......дали е добре се сменя името на стадиона......незнам....реклама....чорбаджията се надява с постоянството на отбора му по чуждите Тв....му донесе някой лев.....
Zolyo
на 10.12.2019 в 21:53:53 #8Аз съм против имената на стадиони да носят името на рекламодатели. Това че на Арсенал стадиона или на Атлетико носят имена на компании не може да промени мнението ми. Не мога да си представя един ден Армията да се казва Кока Кола Стейдиъм или Макдоналдс Арена. В декларацията на Лудогорец са пропуснали да споменат че имената на стадионите на най-големите отбори са запазени - като Олд Трафорд, Камп Ноу, Анфийлд Роуд, и т н. Въпрос на чест е, а не на пари. Отделно, за правото на име Емирейт и подобни са платили яки пари по договор за години напред. В скучая с Лудогорец, това просто е фирма на собственика. По тази логика ГГ и Божков могат да сменят името на Армията и на Герена ба Литекс Арена и Нове Холдинг Стейдиум, но никога няма да го направят. Защото знаят че това е чест и част от отбора, и не се купува с пари.
J.Brown
на 10.12.2019 в 20:49:15 #7УмеренПедераст, покажи спадащите участия. Те е*а в памперса н*сран.
CHUKCHA
на 10.12.2019 в 20:46:07 #6Най би прилягало "Амфет - домуз арина"!
УмеренЦСКА
на 10.12.2019 в 20:41:20 #5...Ако Г. Ганчев наистина успее да построи нещо на "Армията" ще бъде напълно в правото си да я прекръсти. Тъкмо ще научим името на сегашната му фирма...
УмеренЦСКА
на 10.12.2019 в 20:25:15 #4В психологията на нашенските новобогаташи има нещо "фараонско"! Понеже вече не е прието да се градят пирамиди, може и стадионите да послужат за тяхното възвеличаване! Ако не лично на фараоните, то поне на техните фирми. В София още се издига "Виваком Арената", въпреки че Виваком отдавна вече е в други ръце и фараонът отиде в небитието... Нека да има и "Хювефарма Арена"... да се радва другият фараон...
ivan-gerov
на 10.12.2019 в 19:33:30 #3НУЖНО ЛИ Е ТОЛКОВА ГЛУПОСТИ И ЦЯЛА ПОЕМА ЗА ЕДНА СМЯНА НА ИМЕ?
УмеренЦСКА
на 10.12.2019 в 19:22:24 #2Излиза, че е истина! Малка справка в Интернет показва, че Хювефарма е фирмата на Домусчиеви. Понеже и хлябът и ножът са у тях, какъв смисъл има да се обясняват? Да не би да си въобразяват, че на българските любители на футбола им пука нещо как е кръстен стадионът в Разград? Май нещо се ориентират повече към международното признание, както излиза от написаното, само не се знае какъв ще е ефектът поне във футболните среди. Струва ми се, че ще е нищожен, до сега не е имало някакво сериозно присъствие на задгранични фенове в Разград. Не се и очаква, предвид на спадащите участия на Лудогорец в евротурнирите в последните години...
loko-pd
на 10.12.2019 в 19:22:08 #1Домус арена къде е