Оттеглянето на Стефан Грозданов от треньорския пост е повече от изненадващо предвид плодотворната му работата в "Надежда". Специалистът пое Локо (Сф) в момент, в който отборът се бореше за мястото си в елита.
С почти същите футболисти, които бяха повече в "Б", отколкото в "А" група, наставникът измина трудния път от дъното до подножието на върха. Той превърна Локо в най-успешния тим след грандовете Левски и ЦСКА и буквално абонира възпитаниците си за участие в евротурнирите - цел, която изглеждаше неизпълнима, откакто преди 10-ина години президентът Николай Гигов спря кранчето с парите. На практика Грозданов направи максималното с наличния скромен кадрови потенциал.
Главозамаяни от успехите обаче, шефовете отвориха големите усти и направиха всичко възможно да се създаде обществено мнение, че качествата на Стефан Грозданов не отговарят на амбициите на клуба.
"До две години сме шампиони", заяви наскоро Гигов, но не поясни думите си. И по-добре да не го прави, защото, сещайки се по какъв начин "червено-черните" станаха претенденти за първото място, можем да предположим и как ще се превърнат във фаворит.
С мачове като онзи в Пловдив срещу местното Локо и с гостувания като онова в Дупница. Или с още ред подобни миризливи точки, след които горкият Грозданов се чудеше къде да се скрие от срам, а в същото време в лагера на победените заваляваше дъжд от оставки и уволнения, водещи до недвусмислени изводи. В резултат на това и малките деца разбраха, че в "Надежда" опитват да надскочат ръста си.
Вече е ясно, че с разумен, честен и достоен треньор това няма как да се случи. И по-добре за Грозданов. Макар и подложен на сериозен вътрешен и външен натиск, с оставката си той доказа, че в омърсеното ни първенство има и по-важни неща от грандоманията. А именно - запазването на собствената чест.
Стефан Грозданов направи от Локо (Сф) това, което редица скъпоплатени специалисти не успяха - превърна сбирщина наемници в отбор. Въпросът за качеството на предлаганата от тях продукция не стои на дневен ред, защото не вярвам да се намери човек, който да докаже, че "червено-черните" отстъпват игрово на Славия или Черно море - отборите, с които реално трябва да бъдат сравнявани предвид потенциала на застаряващите футболисти, с които разполага Грозданов.
За 3 години и половина в "Надежда" специалистът тунингова "на макс" и подкара с пълна скорост една катурната и потрошена каруца. С други думи - Грозданов постигна много повече, отколкото и най-запалените привърженици на Локо (Сф) очакваха. Това, че някои искат от изградената от 30 и кусур -годишни части машина да се надпреварва с прототипите на новото поколение, си е лично техен проблем. Да му мислят идеолозите на шампионския поход, ще ги видим и тях. А на Грозданов - евала!
ГРОЗДАНОВ НАЧЕЛО НА ЛОКОМОТИВ (Сф)
Сезон 2004/05
"А" група
26 мача, 13 победи, 6 равенства, 7 загуби
Купа на България
2 мача, 1 победа, 1 загуба
Общо: 28 мача, 14 победи, 6 равенства, 8 загуби
Сезон 2005/06
"А" група
28 мача, 18 победи, 10 загуби
Купа на България
1 мач, 1 загуба
Общо: 29 мача, 18 победи, 11 загуби
Сезон 2006/07
"А" група
30 мача, 23 победи, 3 равенства, 4 загуби
Купа на България
2 мача, 1 победа, 1 равенство
Купата на УЕФА
6 мача, 3 победи, 3 равенства
Общо: 38 мача, 27 победи, 7 равенства, 4 загуби
Сезон 2007/08
"А" група
23 мача, 12 победи, 7 равенства, 4 загуби
Купа на България
3 мача, 2 победи, 1 загуба
Купата на УЕФА
4 мача, 2 победи, 1 равенство, 1 загуба
Общо: 30 мача, 16 победи, 8 равенства, 6 загуби
ОБЩ БАЛАНС: 125 мача, 75 победи, 21 равенства, 29 загуби
В ЕВРОТУРНИРИТЕ
Сезон 2006/07, Купа на УЕФА
I кв. кръг
ЛОКО (Сф) - ФК Македония (Мак) 2:0
ФК Македония - ЛОКО (Сф) 1:1
II кв. кръг
Бней Йехуда (Изр) - ЛОКО (Сф) 0:2
ЛОКО (Сф) - Бней Йехуда 4:0
I кръг
ЛОКО (Сф) - Фейенорд (Хол) 2:2
Фейенорд - ЛОКО (Сф) 0:0
Сезон 2007/08, Купа на УЕФА
II кв. кръг
ЛОКО (Сф) - Оцелул (Рум) 3:1
Оцелул (Рум) - ЛОКО (Сф) 0:0
I кръг
ЛОКО (Сф) - Рен (Фр) 1:3
Рен - ЛОКО (Сф) 1:2
ОБЩО: 10 мача, 5 победи, 4 равенства, 1 загуба
СРЕЩУ ЦСКА
25.09.2004, ЦСКА - ЛОКО (Сф) 5:1
09.04.2005, ЛОКО (Сф) - ЦСКА 0:1
06.11.2005, ЛОКО (Сф) - ЦСКА 1:2
16.05.2006, ЦСКА - ЛОКО (Сф) 3:2
23.10.2006, ЛОКО (Сф) - ЦСКА 1:1
29.04.2007, ЦСКА - ЛОКО (Сф) 4:1
23.09.2007, ЦСКА - ЛОКО (Сф) 3:1
29.03.2008, ЛОКО (Сф) - ЦСКА 0:0
Общо: 8 мача, 2 равенства, 6 загуби
СРЕЩУ ЛЕВСКИ
21.11.2004, Левски - ЛОКО (Сф) 5:0
21.05.2005, ЛОКО (Сф) - Левски 0:0
16.10.2005, Левски - ЛОКО (Сф) 3:1
23.04.2006, ЛОКО (Сф) - Левски 0:2
18.11.2006, Левски - ЛОКО (Сф) 3:0
19.05.2007, ЛОКО (Сф) - Левски 3:5
24.11.2007, ЛОКО (Сф) - Левски 0:0
Общо: 7 мача, 2 равенства, 5 загуби
bulgarista01
на 13.04.2008 в 11:45:29 #18soze, глупако хАнс , ти си по-прост и от простото изречение . Значи Гигов няма да дава пари за юноши,селекция и т.н. ,а ще дава пари за да купува мачове и съдии
ти ме счупи от смех бе охлюв! Разбери ГИГОВ НЕ ДАВА ПАРИ! ама много ,много,много трудно можеш да изкопчиш от него нещо.Виж ако иска някои да купува ,тогава да .Локомотив ПРОДАВАШЕ мачове , лягаше или там както искаш го разбирай , но не купува ма4ове.И локо(пд) добре го знаят и Ботев и т.н
Колкото за мачовете ,които споменаваш ,Марек ги смазахме във всяко милиметър4е на терена и реултата 1-4 беше най-малкото ,което можеше да им се слу4и.а с локо (пд ) понеже беше на закрити врати нямаше как да го гледам на живо, го гледах по анала.Наще цял ма4 се бранеха ,локо(пд) вкара уникалн гол ,продълих да напъват за втори такъв и да си решат ма4а ,само 4е им направихме две контри и да го лапат! ДА го лапаш и ти ! Боклук!
Охо,
Нз колко локо ти бил симпатичен , но пък ние не храним добри чуства към вас .обще взето едно чорбаро-говеждо безразличие.За нас сте едни и същи. Локо ,левски се едно е нещо от което ние се срамуваме и едва ли някога ще се чуе такъв рефрен .Нормално е всъщност да сме ви симпатични ,защото двата отбора бяха против ЦДНА-то, но в общи линии дивидентите трупахте вие ,защото ви пускахме мноо пъти....да не ровя назад ,а да ти кажа само 4е АБСОЛюТНО не съм съгласен с мМНЕНИЕТО ТИ.иМЕННО В4ЕРА където вие този сезон завършихте 0-0 ,ние си взехме победата с т. нар. ветерани.Само че в българия приятелю млад преди всичко роля играе опитът и професионализма . Ветераните в първенството ката Вашия Боримиров например , Коце Виделов и съответно Коилов, Пасков , Орачев са съкровищата на първенството , хора с рутина , с Характер .Сега 4е при вас не можело ми е прз кура , при нас може ,защото я няма тази грандоманщина ,наглост и лицемерие. Само локо!
patzo
на 12.04.2008 в 02:20:56 #17Добре бе,SOZE айде обясни ми как може един отбор от наща А група- като цска, да направи 15-20 поредни победи, без да има уредени мачове! Това просто е невъзможно и нереално. Обаче какво се получава-серия от победи-къде купени мачове, къде купени съдии и хоп, кой е на първо място!?!?!?!?!?!??
Lyubaka
на 11.04.2008 в 21:47:59 #16Това за Христолов не е точно така... Има доста странни резултати на Ботев. А и какво ще кажем за Черноморец и Вихрен? И тях ли не можеш да ги купиш? Все пак купуването на мачовете с тях би ни донесло 5 точки допълнително... Така че пак малко ти куца конспиративната теория
SOZE
на 11.04.2008 в 20:27:56 #15Не съм чул някой да е успял да купи мач от Христолов в последните години, а за Литекс - според тебе ще позволи ли Йешич да се продаде мач, при положение, че победата му трябва, за да си подсигури УЕФА-та при евентуален неблагоприятен жребий за Купата (с Ботев в Пловдив). Да не говорим, че той в момента трупа имидж, за да си отвори вратите за връщане на Армията, в случай, че през лятото там дойде нов собственик (лично мое мнение).
Lyubaka
на 11.04.2008 в 19:30:48 #14SOZE, за Локо Пд не твърдя нищо, но за Марек не съм съгласен. Имам се за реално гледащ на нещата и смятам, че просто Марек в момента е съвсем малко по-силен от дражевия Черноморец. А иначе това, че някой казал нещо нали знаеш, че не е доказателство. Но както и да е. Обясни ми тогава защо Гигов изведнъж и то в най-важния момент е спрял да купува мачовете...
SOZE
на 11.04.2008 в 18:54:51 #13Аз му казвам, че с очите си и ушите си видях и чух, той си знае неговото... Стига с тая заслепеност, на Локо (Сф) реално мястото му в класирането е 4-о, в най-добрия случай 3-о, оттам нататък всичко е изсилване и балон, надут от няколко купени гостувания. Аз съм цесекар в мозъка и кръвта си и никога не съм си затварял очите, когато отборът ми взима мачове по втория начин, чудя се защо има толкова заслепени фенове в България...
patzo
на 11.04.2008 в 18:29:34 #12Ей, SOZE ти да не би да си репортер от Канал 3? Май те гони силна параноя? Във всеки мач виждате заговори, сделки, далавери. Когато Локо бие като гост - сме купили мача, когато се издъним в Надежда ни обвиняват че сме продали мача!?!???? Сигурно и с Ботев и с Литекс нагласихме мачовете??? Вие сте болни мозъци и сами си противоречите. Та кой не победи Марек в Дупница, да не би да е някаква изненада да победиш там един от най-слабите отбори в групата?.......То се вижда после в Евротурнирите кой е играл честно и кой отпада още в предварителните кръгове.
SOZE
на 11.04.2008 в 17:35:56 #11От самия мач н аживо гледах 10-ина минути, след това вечерта си го изтеглих от интернет и се хванах за главата... Трябва да си на 10, за да не видиш, че нещата не са наред. Да не говорим, че Галя Топалова веднага след това заяви, че ще хвърчат глави, ако получи доказатеклства, че някой зад гърба й е нареждал мача и само след 2-3 дни всички шефове си подадоха оставките. След това в Дупница пък Джеки буквално си каза защо се маха - "не мога да ръководя отбор, от който само един Дани Младенов не иска да загуби" - нещо от сорта каза. И накрая - кажи ми честно, ти наистина ли мислиш, че Локо (Сф) взе честно тези 2 мача?
SOZE
на 11.04.2008 в 17:32:18 #10Специално за тебе ще призная, че присъствах на мача с Локо (Пд) и станах свидетел на признание на един от спонсорите на пловдивчани, който беше възмутен как така Атанас Узунов му е изгубил 1 час от времето (тръгна си човека на полувремето) да гледа предварително уреден мач. Случката стана в ложите, защото, ако си спомняш, мачът беше затворен за фенове.
SOZE
на 11.04.2008 в 16:39:11 #9ХАХАХХА, Любак, ти май не си гледам Локо (Пд) - Локо (Сф), нито пък поне репортаж от Марек - Локо (Сф)... Не се изказвай, като се информираш само от спортните новини по Канал 1 по-добре
Oho Boho
на 11.04.2008 в 16:25:53 #8Локо СФ ми са симпатични открай време. Дори преди се пееше на мачовете с чорбите: "Левски, Локо, все едно".
Но, това си е мое мнение, смяната на бай Гроздан даже е закъсняла. Той е хубав човек, левскар при това
, добър специалист, ама времето му минало. Същото мисля и за Гочето. Отборът се нужда от млад, иновационен треньор който да направи сериозна селекция. Един играч когато се заседи в даден отбор 3 год. вече не искай от него това което е давал дотогава. Левски се опитаха да се надхитрят с тази максима. Счупиха си главите миналата есен. Дори Милан се прекараха. Повярваха, че с шампионтския отбор на Европа могат да минат метър и този сезон. На път са да играят за Интертото.
Последно, преувиличено разбира се, ама и те го закъсаха.
Сега, за Херо. И той е левскар но не заради ще го защитя. Това е треньора който направи от нищото Нефтохимик единствения роден тим със съвременен стил на игра по онова време. Спомнете си с какъв материал разполагаше той. Пълни анонимници за широката публика. А как играеха и колко често грандовете особено Левски изпитваха панически ужас от мачовете с тях. И в момента в Черноморец той върши добра работа. Вижте им играта и с какви играчи е. Класирането също. При това там са в хронично безпаричие. Излиза че е и много добър дипламат и мотиватор. Колкото до клоунските му изпълнения, никой не е съвършен. Благодаря ви за вниманието.
Lyubaka
на 11.04.2008 в 15:31:39 #7LORD_SLIM, не става въпрос за сравняване на бай Гроздан с който и да е бъдещият треньор(надявам се да не е Херо, щото за мене е пълен клоун, който вечно се оправдава със съдии, терен, масоните, слънчевите изригвания, извънземните и прочее знайни и незнайни фактори за слабите резултати на отбора му...). Сатава въпрос например за изявленията на драскача за потенциала на отбора, за купуването на мачове(като е толкова отворен, нека да го докаже или поне да обясни защо Гигов ще дава пари през целия сезон да купува и най-накрая, когато му е най-важно, изведнъж ще спре?!?) и за други подобни в статията... Иначе за треньор-аз силно се надявам Митко Васев да успее за малкото време, което му е дадено да промени нещата в отбора по такъв начин, че и ние и ръководството да останем доволни-съответно и той да остане начело на отбора! Мисля, че не е невъзможно-примери за такива временни, впоследствие превърнали се в постоянни назначения има-допреди няколко години ДелБоске в Реал, сега Грант в Челси, така че-защо не?
LORD_SLIM
на 11.04.2008 в 14:13:55 #6Ясно е че при напускане на трениор има хора За има и хора Против.Аз лично споделям мнението на автора,Нека да не хвърляме нерви дали е правилно или не напускането на Грозданов.Само времето ще покаже,а аз лично съм убеден че Грозданов е с класи над сочения за бъдещ наставник Херо който по скоро прилича на клоун отколкото на трениор.Ще поживеем и ще видим дали промяната е за добро
bulgarista01
на 11.04.2008 в 09:11:20 #5ей журналисти майка ви шееба !!!
Lyubaka
на 11.04.2008 в 08:49:21 #4Никола Костадинов, боллук нещастен! Скрий се някъде, където не минават хора! Педерастче недоклатено и ти си в грешка, и майка ти беше в грешка...
loko_sf_forever
на 11.04.2008 в 03:20:32 #3Това, че някои искат от изградената от 30 и кусур -годишни части машина да се надпреварва с прототипите на новото поколение, си е лично техен проблем. =============================== По-слабоумен коментар не бях чел от години
Господин Драскач, може ли да ми кажете колко годишна беше машината на Милан когато миналата година спечели Шампионската Лига?
Господин Никой, може ли да кажете кой отпрати във "В" и "Г" групите момчетата които дойдоха от Спартак Пл на полусезона? При това Преслав вкарваше по няколко парацала във всяка контрола ...
Хайде научете се да мислите преди да пишете

РецидивистЪт
на 11.04.2008 в 03:08:11 #2Canto
на 11.04.2008 в 02:11:01 #1евала евала страоооотно брао брао брао брао вива грозданов
