Докато в сутрешните блокове на телевизиите продължават да спорят има ли икономическа криза в България, или тя няма да ни засегне, както твърди премиерът Станишев, във футболния клуб Левски предприеха първите антикризисни мерки.

От 1 март клубът освободи централния си офис на престижната столична улица "Леге" и се премести в кв. Сухата река. На ул. "Тодорини кукли" 47 "сините" ще разполагат със 100 кв. м повече, а от наем ще спестяват 250 000 лв. на година.

При тези параметри финансовият директор Константин Баждеков няма как да не е доволен.

"Раздадохме си мартениците в новия офис. Преди това 9 години бяхме на улица "Леге" 15. Решението да се преместим не е взето прибързано, то е добре обмислено", разказва Баждеков. Именно той прокарва идеята за преместването пред собственика на клуба Тодор Батков. Помещенията на "Леге" зад президентството са освободени, но там ще се нанесат фирми, свързани с адвокат Батков.

"Годишният наем на "Леге" бе 250 000 лева. В тази сума не влизаха наемът за паркоместата, охраната и т.н. Направихме една разумна крачка с оглед икономическата криза. Решихме да спестим от високия наем, вместо да съкращаваме хора, които са доказали пред годините своя професионализъм", защитава идеята Баждеков. За козметичния ремонт на Герена са дадени 20 000 лева. Сменена е дограмата, възстановено е парното, нов е паркетът по стаите. Почти всичко е направено през почивните дни от служителите на клуба.

"С един месечен наем от "Леге" направихме ремонта тук. Мястото е удобно, всички сме събрани накуп. Не се губи време в пътуване от центъра до стадиона. Това улеснява работата", продължава изпълнителният директор. Заради преместването от идеалния център в кв. "Сухата река" са освободени трима служители. "На трудов договор в Левски са около 130 души. В бройката влизат футболистите, треньорите, администрацията. От "Леге" дойдохме 17 души, а вече се вижда по-добрата ефективност на работата", казва Константин Баждеков. Неговият кабинет е на втория етаж, където доскоро бе шефът на ДЮШ Руси Гочев. В съседната стая е офисът на Тодор Батков, където ще се провеждат и заседанията на управителния и надзорния съвет на клуба. Преди повече от 10 г. на същото място бе кабинетът на Томас Лафчис.

На втория етаж е и администрацията на клуба. На първия етаж футболистите ходят с най-голямо удоволствие - там се помещават касата и счетоводството. На третия етаж са събрани рекламата, редакцията на клубното списание и офисите на оператора и на шефа на школата.

"Разходите тук са в пъти по-малко от тези в предишния ни офис. За парно и ток плащаме 3000 лв. на месец. В това число са консумативите на юношеското общежитие. Разполагаме с около 100 кв. м повече. Затова смятам, че клубът спечели много от преместването", завършва Константин Баждеков.