Грандът Левски загуби предимството си в баланса във Вечното дерби. С 3:2 във вторник, ЦСКА изравни броя шампионатни победи в мач №1 на България и двата тима вече имат по 53, а равенствата са 39.
"Армейците" обаче могат да се похвалят с превъзходство по голова разлика, като са вкарали 206 попадения, а тези на "сините" вече са 199.
Левски бе с по-добър баланс в дербито за първенство от 7 ноември 1993 г., когато побеждава с 2:1.

Източник: LAP.bg
Любопитно е да се отбележи, че с успеха си с 1:0 на 1 август 2010 година, след гол на Гара Дембле, Левски дърпа с 10 победи пред ЦСКА в преките сблъсъци. Оттогава насам обаче ЦСКА е доминаторът във вечното дерби. През последните години "армейците" наложиха осезаемо надмощие големия мач на България, а онзи ден изравниха победите и са с едни гърди напред по-голова разлика.
Успехът във вторник бе третият за ЦСКА с 3:2 в историята на шампионатните сблъсъци с Левски. Първият случай е на 29 май 1960 г. Армейците водят на почивката с 1:0 след гол на Димитър Миланов, но малко след подновяването на играта сините обръщат с две бързи попадения на Димитър Йорданов до 50-ата минута. "Червените" обаче стигат до крайния успех с точни удари на великото крило Иван Колев в 55-ата и 71-ата минута.

Източник: LAP.bg
Второто шампионатно дерби в историята, което завършва 3:2 за ЦСКА, е на 22 март 1980 г. Тогава "сините" повеждат чрез Владимир Николчев, но още преди почивката армейците обръщат чрез Спас Джевизов и Марио Вълков. Джевизов бележи за втори път в 55-ата минута за 3:1, а Емил Спасов от дузпа в края оформя крайното 3:2.
За последно вечното дерби завършва при този резултат на 6 март 1999 г., но в полза на Левски. Двубоят се играе на стадион "Славия", а ЦСКА повежда в 8-ата минута чрез Милен Петков от дузпа. "Сините" обаче стигат до 3:1 след 2 гола на Георги Иванов-Гонзо и един на Александър Александров-Кривия. Асен Букарев оформя крайния резултат, а дебют за ЦСКА записва Димитър Бербатов.
makedonski
на 19.05.2018 в 22:02:26 #42Последното вечно дерби се изигра на 25 октомври 2014 година. Така, че това което сте написали е пълна лъжа. Мачовете след 2016 година отиват на сметката на Кърпачев
Tong
на 18.05.2018 в 10:31:33 #41Значи за теб не са истински и отборите които изброих. Плюс този от Подуене който си е сменил правната форма поне 8 пъти и е бил закриван поне 3. Но както и да е. ===== ввввх, не. Споменал съм по-долу един важен елемент - правоприемство. Тези отбори не са си изоставили пасивите, а са приели ВСИЧКО от юридическите лица, които им се явяват правоприемници. Специално за Левски говоря, другите не ги знам в детайли, а и много-много не ме вълнуват. За да твърдиш, че те не са същите отбори, трябва да преставиш някакви доказателства. Не стига само да се изтъпаниш и да кажеш, че знаеш, че е така и значи е така. За ЦСКА и ЦСКА-София доказателства бол - случаят беше супер-публичен. И под доказателства нямам предвид вестникарски изрезки, а официални документи. Иначе просто си чешем езиците. Ако тези отбори са признати за правоприемници по официален път, иди спори с органа, който ги е признал. При ЦСКА-София и това не е налице. Медийното слагане и БФС-ското слагане пред фенове и силните на деня не е правно релевантно, а по-скоро социално опасно. Просто по всички закони на правото и логиката няма как един отбор да съществува в два субекта едновременно.
Tong
на 17.05.2018 в 23:07:34 #40vvvv-h, не го правя за заяяждането, човече. Давам ти пример: Локо (Сф) ми бяха квартален отбор дълги години и съм им фен почти колкото на Левски. НО сегашното Локо не е истинското Локо. Без значение, че свинята Касев очевидно искаше само да навреди, истинското Локо остана в него. Много ме е яд, но факт... Наречи ме буквояд, но не мога да ги припозная.... а искам...
:
Tong
на 17.05.2018 в 22:41:25 #39Ама всички сме майстори на византийската риторика (не гледай мен, гледай себе си)
Tong
на 17.05.2018 в 22:19:54 #384ukamrezaci, светила на търгосвкото право са Калайджиев и Кацарски, моя милост е далеч от тях. Това, което съм написал са "азбучни принципи". Не е нужно да си съгласен с тях - пише си ги в закона. И ако нямаш някакъв аргумент в обратен смисъл на написаното мен, коментарите от типа, че много знам и разбирам, са лекинко не на място. Все пак ти благодаря! ;) Като спомена за раждане, аз, разбира се, няма как да съм раждал, но съм развъждал разни животники, така че - да - и в тази сфера имам опит.
ввв-х, пейстам ти пак схемата, която се правши, че не си прочел: "всеки отбор може да си прави колкото дългове си иска, после го обявяват в несъстотелност, плаща колко е останало (обичайно стойност близка до 0), остават сума ти излъгани кредитори, след което се прави ново дружество, "припознаваме го" и готово - пак сме в играта чисти от дългове и готови да повторим описания вече цикъл. " А за ГГ не питам защо не е платил по търга - това е ясно. Питам (и отговор не чакам) защо не плати от самото начало ако е планирал да плаща и ти намеквам, че се съмнявам, че ще ги плати изобщо.
Tong
на 17.05.2018 в 21:17:48 #37Когато УЕФА ги сложи, тогава пак ще си говорим. Както казва Жиняк, има едни пари, които трябва да бъдат платени преди това. Нека ги плати ГГ и тогава и аз ще му кажа "евала!" Засега обаче - 2 години след началото на сагата - положението е каквото вече го описах. Иначе какво ще кажеш за схемата, която ти описах?
Tong
на 17.05.2018 в 20:41:53 #36Ввв-х, ти запознат ли в подробности с казусите на отборите, които даваш като пример? Защото, ако става както го описваш, то всеки отбор може да си прави колкото дългове си иска, после го обявяват в несъстотелност, плаща колко е останало (обичайно стойност близка до 0), остават сума ти излъгани кредитори, след което се прави ново дружество, "припознаваме го" и готово - пак сме в играта чисти от дългове и готови да повторим описания вече цикъл. Не мисля, че в някой от примерите, дадени от теб, нещата стоят по този начин.
steiner
на 17.05.2018 в 20:41:39 #35Добре, че Спас шофьора не отбира и грам от футбол.Бай Делю му обяснява,че ЦСКА не е надиграл говедоспор в нито едно от 6 дербита и джентълмена от Лондон само кима одобрително.Ако беше още Борат начело,Русев хващаше аероплана за Рим още януари.
steiner
на 17.05.2018 в 20:36:32 #34И аз не зная за лески,но Славия си е запазила приоритета.
УмеренЦСКА
на 17.05.2018 в 20:20:16 #33Не зная дали Левски е запазил приоритета си в броя спечелени купи...
Tong
на 17.05.2018 в 20:07:57 #32изчезни=изчезне
Tong
на 17.05.2018 в 20:05:52 #31ввв-х, не се изкушавай да коментирай какво съм научил и какво не. Особено когато бъркаш ликвидация, изкупуване и несъстоятелност. С парите за активите се покриват пасивите... до размера на активите. Важно уточнение нали
Апропо, не чакам никакъв търг за пасивите. Ако спреш да се правиш на интересен, ще видиш, че пиша, че няма такова животно - нарича се изкупуване, но не на ЮЛ, а на търговско предприятие. Дай да не влизаме в подробности, че нито имам време, нито желание, нито ще стигне мястото тук...
Залхара, нямам идея какви ги ръси Петричев. Нямам време (особено последните месеци) да се занимавам с изказванията на всички футболния деятели, а и не виждам смисъл да им чета глупостите.
И Залхара, душичката ми изобщо не се топли и изстудява от факта какво е ЦСКА-София. Поднасям ти факти, ти ми говориш за обещания мечти. Както ти писах вече, аз искам ЦСКА да го има. Това го пиша постоянно от 2014 г., когато за първ път почнаха намеци, че може и да изчезни отбора, просто защото е така.
Tong
на 17.05.2018 в 19:00:47 #30Залхара, Доколкото съм запознат търгът беше за една емблема, един рейс и други по-дребни вещи. Пасиви не са продавани. Че нали, ако щяха да се купуват пасиви, г-н Ганчев нямаше изобщо да участва. (Това в превод е да си платиш, за да си плащаш още, за да получиш нещо, което ще ти струва още повече след това.). За да бъдат "продадени" пасивите, трябваше да се продаде цялото предприятие на ЦСКА (има си процедура по ТЗ), което просто не се случи по този начин. Поради това, дори г-н Ганчев да кихне 8 млн., пак ЦСКА-София няма да стане ЦСКА. (вввх - това и към теб) Дивизията (а и други) обясняваха нещо за спортното правопримество и особеностите му - че трябвало да се покрият спортните дългове, които били по-малко, за да ги признаят от УЕФА за правоприемник. Ами и това не е направено. Така че, Залхара, няма как ЦСКА-София (с или без тире) да е законен правоприемник на ЦСКА. вввх, защо смяташ, че си мечтая да няма ЦСКА? Ти мечтаеш ли си да няма Левски? За мен ЦСКА и Левски са като Ин и Ян - малко ми е трудно да си представя единия без другия. А май и реално е така - ч виж Левски какви са убитаци откакто ЦСКА се влошиха съвсем и изчезнаха (т.е. последните 10 години)
Tong
на 17.05.2018 в 18:31:04 #29Залхара, дали Левски ще го има или не, е факт, който не променя факта, че ЦСКА вече го няма. Естествено, че е много по-лесно да пишеш за недъзите на противника. Но ЦСКА няма недъзи вече, защото няма ЦСКА. И това не са опорки. Да, Левски са супер зле (психологически, организационно и както искаш изобщо). Да Левски може да фалира. Да, ще потвърдя и всички така правдиво казани неща за Левски и фновете му от анти-феновете му: Левски са агенти, доносници, предатели и ... (допълни с каквото искаш). Прав си за всичко. Феновете му сме цигани и агенти, неграмотни сме, дишаме лепило, пишем доноси, тъпи сме и даже опорките си не можем да следваме... (може би пропускам нещо, свободен си да ме допълниш)... говеда сме, добитък сме...
И какво от това? ЦСКА-София стана ли ЦСКА? Ще ти дам жокер: отговорът се състои от две букви "н" и "е"... оставям на теб да ги подредиш.
Купата е синя
на 17.05.2018 в 18:28:55 #28Добре, говедото си е говедо, то е ясно, ама тия са яко изтрещели, сигурно ще да е от евтините наркотици, които им пласират там в предградията, като са се хванали за тая история и не та не, ама като пичнеш да говориш за тяхната, гледай какво става, такива били времената, БКП ги накарало и т. н., мале колко са жалки.....
infinity
на 17.05.2018 в 18:26:27 #27Залхара, ЦСКА е МЪЖКИ род, запомни!
Tong
на 17.05.2018 в 18:24:24 #26Дали ЦСКА е ЦСКА, решава могъщата публика на ЦСКА. Точка. ==============
ДайзАртДир, ЦСКА не беше погребан от левскарите... така де, група фенове спретнаха крайно неуместна и просташка бутафория, която аз лично - като левскар не одобрявам (мога да говоря само от свое име). Но истинският палач на ЦСКА, този, който баш го погреба, е г-н Ганчев. Парадоксално, нали? Но факт. А "могъщата публика на ЦСКА може да реши само за каква пиротехника ще й стигнат парите от г-н Ганчев, друго не може да реши. Защото ако утре г-н Ганчев реши да си върне отбора в Ловеч, не вярвам "могъщата публика на ЦСКА" да го последва в града на люляците и да вика "ЦСКА" на градския стадион.
А имената на отборите няма какво да ги коментираме - така са кръстени от създателите си и така са останали през годините. И ЦСКА е супер име за отбор, който в последните 29 години е толкова армейски, колкото Поповото езеро е на църквата.
И Дейз, малко е рисковано да говориш от името на всички чорбари... Чувал съм страшни неща от тях, от които сигурно би се отрекъл на мига. Говори за себе си. Аз и ти не искаме Левски и ЦСКА да изчезват.
Имам желание да приема ЦСКА-София за ЦСКА, но той просто не е. И мнението на "могъщата публика на ЦСКА" не струва и пукната пара. Толкова!
Съвсем правилно споменаваш "различни юридически субекти". Няма проблем да са различни, ако между тях има една специфична връзка, наречена правопримественост. Тук г-н Ганчев и пасмината около него (които иначе реално свършиха много работа по базата на Панчарево) не направиха нищо по въпроса. Вероятно защото не им се даваха едни пари, но маймуни с трици не се ловят. И колкото и да се пънете да пишете тук кой клуб кой е, има достатъчно добри приятели ЦСКАри, които от 2015 г. не искат да стъпят на Армията и не се сещам за нито един, който да е станал фен на ЦСКА-София след гнусната подигравка с ЦСКА.
Tong
на 17.05.2018 в 17:46:02 #25Истината би трябвало да е една, но тук се наблюдава аномалия на реалността. Две реалности съществуват паралелно в една вселена - ЦСКА-София като продължение на ЦСКА и ЦСКА-София като нов отбор. Разбира се, аномалията е просто разликата в мненията/възприятията/желанията.
Та ако говорят за общ баланс с отбори, чието име съдържа ЦСКА, и домакинстват на Армията (независимо как някои от тях са се добрали дотам и до това име), сигурно са прави. Но ако имат предвид ЦСКА-то, създадено през 1948 г. и вече несъществуващо на футболната карта, твърдо нье! :
Цепеница
на 17.05.2018 в 17:39:52 #24шампиона е в Разград , купата е на овча купел , а свинете се продрискват от щастие , че Левски загубил положителен баланс . нема други такива нещастници !!! аее !
Мик Джагър
на 17.05.2018 в 17:39:40 #23Аз отдавна алармирах, че така ще стане
Нищо де, в периферни турнири като купата на България и купата на съветската армия още имате предимство