Разбилият се самолет, превозващ отбора на Шапекоензе, е останал без гориво, и към момента се смята, че това е основната причина за трагедията. Според изтекла информация от разследването, което тече в момента, точно това е основната версия, по която се работи.
Пилотът на самолета на няколко пъти повтаря, че иска разрешение за кацане заради срив в електрозахранването и липса на гориво в самолета. Подобни са и версиите на оцелялата стюардеса и на прелитащият наблизо самолет, който е прихванал част от разговора между пилота и кулата.
За момента властите отказват да дадат официално становище, като заявиха, че разследването може да продължи доста дълго, преди да бъдат изяснени всички детайли по случая. Тепърва ще се проверява как е бил поддържан 17-годишния самолет и ще се прегледат данните от двете черни кутии.
Шефът на колумбийската авиационна агенция Алфредо Боканегра заяви, че първоначалните данни са за проблем с електрониката, но не се отхвърля и възможността катастрофата да е станала заради липса на достатъчно гориво. Той допълни, че по принцип самолетите трябва да имат достатъчно гориво, за да летят 30-40 минути по-дълго от предвиденото, ако се наложи да бъдат пренасочени към друго летище.
В същото време в сайта на колумбийската авиокомпания "LaMIa", преди той да бъде спрян, можеше да се види, че разбилият се самолет Avro RJ85 може да измине максимум 2965 километра, което малко повече от разстоянието между Санта Крус и Меделин.
Не се изключва и възможността пилотът да е изхвърлил част от горивото поради някаква причина.
"Ако това бъде потвърдено, за всички ще бъде много тежко, защото това ще означава, че самолетът се е разбил заради небрежност", допълни Боканегра.
Не на последно място трябва да се отбележи, че на мястото на трагедията не са открити никакви следи от изтекло гориво от самолета. В повечето случаи, когато един самолет се разбие, той избухва в пламъци. Всъщност, това че е нямало пожар, е основната причина да има шестима оцелели след катастрофата.