YouTube слага край на 30-секундните рекламни клипове, които не могат да бъдат "пропускани" от потребителите на платформата. Промяната ще влезе в сила от началото на следващата година, заявяват от Google.
Това обаче не означава, че този формат ще бъде напълно премахнат. От интернет компанията планират да дадат тласък на други такива, като 6-секундни и 20-секундни рекламни клипове, съобщава Business Insider.
"Решихме да спрем 30-секундните видеа през 2018 година и да се фокусираме върху формати, които работят по-добре, както за потребителите, така и за рекламодателите", твърди говорителят на Google.
В официалното становище на YouTube се посочва, че повече от половината преглеждания на клипове на платформата им идва от мобилни устройства.
По-дългите реклами обаче имат негативен ефект върху клиентите, ползващи по-ниски планове за мобилен интернет.