Facebook е обмисляла да профилира своите потребители на база личността им и да използва информацията, за да насочва реклами, предава BBC, цитирайки документи за подадено искане за патент.
Профилирането включва аспекти като емоционална стабилност, интровертност и екстровертност, отвореност към нови идеи и други подобни.
Разкритието идва в момент, в който най-голямата социална мрежа е обгърната от мощен скандал заради използването на лични данни на потебителите в политическата кампания за президент на САЩ. Компанията заяви, че не е използвала подобно профилиране за момента.
Патентът е подаден още през 2012 година и е подновяван два пъти, като последният път е бил през 2016 година.
BBC е получила достъп до електронни съобщения между служители на Facebook и психолози от University of Cambridge, в който те обсъждат как анализът на данните ще помогне за подобряването на продукта на компанията на Марк Зукърбърг.
Cambridge Analytica заяви, че е използвала подобна техника в своята работа.
Патентът сочи, че Facebook може да използва затова данни от обновяването на статуса ни, бележки, съобщения, постове, коментари и други.
Персоналните черти след това ще бъдат записвани, за да бъдат избирани най-подходящи новини, реклами и други на потребителите.