Първичното публично предлагане на акции (IPO) на финансовата дъщерна компания на Alibaba - Ant Financial, може да помогне на китайската корпорация да се превърне в явление и да се затвърди като международна марка през тази година. Това смята ръководителят на изследванията за технологичната сфера във фирмата CFRA Скот Каслер.
"Печалбите на Ant Financial са от значение на компанията майка, като тя ще може да получи значителен дял от привлечения капитал при евентуално IPO", коментира експертът пред CNBC.
Ant Financial държи най-голямата електронна платформа за разплащания - Alipay, която има около 450 милиона активни потребители и извършва по 170 милиона трансакции на ден.
Още през октомври стана ясно, че тя готви излизане на борсата, но все още няма уточнена дата за листването.
Нови проблеми за Yahoo и Twitter
По думите на Скот Каслер другите важни събития в сферата на технологиите през следващите 12 месеца ще са свързани със закъсалите интернет компании Yahoo и Twitter.
Специалистът смята, че сделката за закупуването на основния бизнес на Yahoo от Verizon вероятно ще бъде завършена въпреки проблемите около хакерската атака срещу платформата на фирмата, засегнала милиард потребители.
"Очакваме главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер да слезе от поста", допълва Каслер.
Междувременно от CFRA смятат, че социалната мрежа Twitter ще продължи да има проблеми в ръководството. От напускането на бившия й шеф Дик Костоло през миналата година последваха редица оставки. Последната беше тази на ръководителя на Twitter в Китай, обявена вчера.
Основателят на компанията Джак Дорси се върна временно в управлението й, като успоредно ръководи друг старт-ъп - Square. Експертите смятат, че през следващите месеци той ще бъде принуден да се откаже от една от ръководните позиции.
Големите амбиции на Facebook
От CFRA прогнозират, че месечните активни потребители на Facebook да достигнат 2 милиарда заради разширяването на достъпа до интернет в развиващите се държави. Към края на септември 2016 година техният брой е бил 1,79 милиарда души.
"Социалната мрежа твърдо добавя нови потребители всяко тримесечие и съответно всяка година", посочва Каслер.
През миналия месец Facebook добави и нова опция - Marketplace, която позволява на регистрираните хора да купуват и продават стоки.
"Компанията се фокусира върху нова платформа, за да използва разнообразните възможности, които има, тъй като всички ползват услугите й", казва още експертът.