Катастрофата на Фернандо Алонсо по време на първите предсезонни тестове в Барселона му струва участието в Гран при на Австралия. Интересното е, че тя може да се окаже инцидент, който никога да не бъде напълно разгадан. ФИА се опита да изясни изцяло начинът на протичане и причините за него, но той продължава да е изпълнен със загадки. Германският експерт Михаел Шмидт се пробва да разгадае тези въпросителни.

Данните казват точно, какво се случва в 21-ата обиколка на 22-и февруари. Ясно е какво след какво следва. Не е ясно обаче, защо катастрофата протича по този начин. Единственият човек, който може да е наясно с това е Фернандо Алонсо, който обаче няма спомен за момента на инцидента.

Според данните в първата фаза при влизането на дългия десен завой испанският пилот на Макларън се движи с 215 км/ч. Тогава изведнъж той натиска рязко спирачките и превключва 3 предавки надолу. В тази фаза колата остава сравнително стабилна на линията си.

Не е ясно, защо Алонсо решава да намали толкова рязко. Според Макларън силният страничен вятър може да е изиграл решаваща роля. В такива случаи обаче пилот от класата на Алонсо не би реагирал по този начин. Дори и скоростта му да е прекалено висока за влизането в трети завой, извън очертанията му има достатъчно асфалт, за да може да бъде овладяна колата при отваряне на кривата. При това само с едно сваляне на предавка.

Втората фаза, когато скоростта намалява до 135 км/ч, данните показва две забележителни неща. Колата на Макларън завива рязко към вътрешната страна на завоя. Но защо? Видимо е, че самият пилот завива надясно и от този момент той губи контрол.

Съобщение на ВВС стана причина за объркване, защото в него се казваше, че Алонсо е изпуснал колата при скорост от 215 км/ч. Но в този момент той е в състояние да реагира.

В третата фаза следва голямата мистерия. Колата се насочва към стената и се удря със скорост от 105 км/ч в предната дясна част. При първия удар е отчетено натоварване от 31 g. От гледната точка на Себастиян Фетел обаче случилото се не изглежда като истинска катастрофа.

Странното е, че в последните три секунди преди удара пилотът не прави никакъв опит да отклони колата поне леко от съприкосновение със стената. Или да се опита да използва спирачките отново. В този момент той губи само 30 км/ч.

Странно е също, че по време на последвалата пресконференция от Макларън обясниха, че не могат да възстановят последните секунди. Това води до предположение, че от екипа премълчават решаващ детайл от инцидента, за да предпазят своя пилот. Явно е, че в последните три секунди преди удара пилотът не прави нищо, за да избегне удара...